15 נרצחים ועשרות פצועים בירי באוניברסיטה בפראג: "החשוד נהרג"

משטרת פראג דיווחה על לפחות 15 נרצחים ו-30 פצועים באירוע ירי המוני סמוך לכיכר יאן פאלאך בבניין הפקולטה לאומנויות באוניברסיטת "קארל", הנמצא ליד הרובע היהודי שבמרכז העיר. בין ההרוגים - היורה החשוד, שהיה סטודנט באוניברסיטה. משרד החוץ: "ככל הנראה - לא אירוע אנטישמי"

זירת הירי מחוץ לאוניברסיטת קארל בפראג, צ'כיה
זירת הירי מחוץ לאוניברסיטת קארל בפראג, צ'כיה | צילום: מתוך טוויטר

המשטרה בפראג, בירת צ'כיה, דיווחה היום (חמישי) על כ-11 נרצחים וכ-30 פצועים באירוע ירי סמוך לכיכר יאן פאלאך בבניין הפקולטה לאומנויות באוניברסיטת "קארל", הנמצא ליד הרובע היהודי שבמרכז העיר. לפי המשטרה, היורה בן ה-24, שהיה סטודנט באוניברסיטה, נהרג. הרקע לאירוע טרם התברר. המשטרה המקומית הפצירה באזרחים להתרחק מהמקום ולהישאר בבתים. ממשרד החוץ נמסר: "ככל הנראה, לא מדובר באירוע אנטישמי".

על פי המשטרה המקומית בפראג, אביו של היורה נמצא מת מוקדם יותר היום, לפני אירוע הירי. כמו כן, המשטרה הודיעה שהיא החלה בחיפוש אחר צעיר נוסף שהרג אדם באותו אזור של זירת הירי ההמוני בסמוך לאוניברסיטה, וכי כרגע לא נשלל החשד כי יש קשר בין שני האירועים.

באוניברסיטת קארל ביקשו מאנשי הצוות להישאר במקום ולנעול את הדלתות בעקבות הדיווחים על אירוע הירי, שהיה סמוך לאחד מבנייני הפקולטה לאומנות של האוניברסיטה. במייל שנשלח לחבר צוות בפקולטה נכתב: "תישארו במקום, אל תלכו לשום מקום. אם אתם נמצאים במשרדים, נעלו אותם והנחו רהיטים מול הדלת, כבו את האורות".

החשוד בירי ההמוני בפראג
החשוד בירי
זירת הירי מחוץ לאוניברסיטת קארל בפראג, צ'כיה
זירת הירי מחוץ לאוניברסיטת קארל בפראג, צ'כיה | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 12 21 At 1
זירת הירי מחוץ לאוניברסיטת קארל בפראג, צ'כיה | צילום: מתוך טוויטר

אוניברסיטת "קארל" בפראג היא אחד המוסדות האקדמיים הנפוצים ללימודי רפואה בקרב ישראלים באירופה.