פיט בוטג'ג' פרש מהמרוץ לבית הלבן: "אסייע בהבסת טראמפ"

אחד המועמדים הבולטים לראשות המפלגה הדמוקרטית הצהיר כי לא יתמודד ב-2020, אך לא הודיע על תמיכה באחד ממתחריו: "הדרך שלנו הגיעה למבוי סתום". טראמפ: "מהלך שידחוק את סנדרס החוצה"

פיט בוטג'ג' | צילום: רויטרס

המרוץ לנשיאות ארצות הברית: פיט בוטג'ג', אחד המועמדים הבולטים לראשות המפלגה הדמוקרטית, הודיע הלילה (שני) כי הוא פורש מהמרוץ וכי לא יתמודד לבית הלבן ב-2020.

"הדרך שלנו הגיעה למבוי סתום", אמר בוטג'ג', שהחל חזק את המרוץ, אך לא הצליח למנף את ההתחלה הטובה. "מתחייב לסייע בהבסת טראמפ". ההומו המוצהר הראשון שרץ לנשיאות מתח בנאום הפרישה שלו ביקורת מרומזת על האידיולוגיה של סנדרס.

לעוד כתבות בנושא:

הפריימריז הדמוקרטים: ניצחון ראשון לביידן – בקרוליינה הדרומית

פריימריז המפלגה הדמוקרטית: ניצחון מוחץ לברני סנדרס בנבדה

המרוץ לנשיאות: בוטג'ג' מוביל בפריימריז הדמוקרטיים באיווה

פיט בוטג'ג'
פיט בוטג'ג' | צילום: רויטרס

בוטג'ג' החל את המרוץ כמועמד המפתיע של המפלגה, כאשר הצליח לנצח בפריימריז הראשונים שהתקיימו, באיווה, והגיע למקום השני בניו המפשייר. אולם, בוטג'ג' לא הצליח למנף את ההצלחה, ובקרוליינה הדרומית הגיע רק למקום הרביעי.

פרישתו עשויה לסייע לסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, שהצליח ביום ראשון להשיג את ניצחונו הראשון בקמפיין שלו, בקרוליינה הדרומית, לסגור את הפער מסנדרס, המועמד המוביל כרגע.

הנשיא טראמפ הגיב לפרישתו של בוטג'ג' ואמר כי "כל הקולות שלו ב'סופר טיוזדיי' ילכו לביידן הישנוני. תזמון מעולה. זו תחילת דחיקת סנדרס אל מחוץ למרוץ. הוא לא יהיה המועמד - שוב".