"הפנטגון בוחן בקשה לשליחת 5,000 חיילים אמריקנים למזה"ת"

שני בכירים אמריקנים סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההצעה המונחת על שולחן מטה משרד ההגנה של ארצות הברית מגיעה בצל המתיחות הגוברת עם איראן. עם זאת, לטענתם לא ברור אם הבקשה תאושר

זמן צפייה: 00:51

המתיחות במפרץ: משרד ההגנה האמריקני שוקל בקשה של צבא ארצות הברית לשלוח 5,000 חיילים אמריקנים נוספים אל המזרח התיכון, זאת לאור המתיחות הגוברת עם איראן. כך סיפרו הלילה (חמישי) שני בכירים אמריקנים לסוכנות הידיעות רויטרס. לטענת הבכירים, לא ברור אם הפנגטון ייאשר את הבקשה.

ביום שלישי, שר החוץ של עומאן העביר בביקורו באיראן מסר חריף מארצות הברית, לפיו "וושינגטון רצינית במוכנותה להשתמש בכוח נגד טהראן, והיא מוכנה להגיב בנחישות על כל פעולה עוינת נגדה או נגד בעלות בריתה" – כך פרסם הערוץ "אל-חדת'". כמו כן, פורסם כי "ארצות הברית מוכנה לערוך מו"מ עם איראן על בסיס 12 הנקודות של שר החוץ מייק פומפאו – שמתמקדות בטילים הבליסטיים של איראן ובהתנהלות שהיא מבצעת מחוץ לגבולותיה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"ארה"ב לאיראן: מוכנים להגיב בנחישות על כל פעולה עוינת נגדנו"

ברקע המתיחות במפרץ: שר החוץ של עומאן הגיע במפתיע לאיראן

מפקד משמרות המהפכה האיראניים: "ניכנס למלחמה כוללת עם ארה"ב"

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו נואם בוושינגטון
שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו נואם בוושינגטון | צילום: רויטרס

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר בשלישי כי "איראן לא תנהל מו"מ עם הנשיא טראמפ, אלא אם ארצות הברית תפגין כלפינו כבוד ותכבד את הסכם הגרעין. ארה"ב משחקת משחק מאוד מסוכן כשהיא מעלה את נוכחותה הצבאית באזור". את הדברים אמר בריאיון ל-CNN. בד בבד, התייחס נשיא איראן חסן רוחאני למתיחות במפרץ ואמר: "הנשיא טראמפ נסוג מהאיומים שלו על טהראן אחרי שראה את האחדות בקרב האומה האיראנית".

יום לפני כן, דווח בערוץ "אל-חדת" כי ארה"ב יירטה שיחות שבהן איראן דרשה מחזבאללה לפגוע באזרחים אמריקנים. קודם לכן, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר כי "סביר שאיראן עמדה מאחורי תקיפת צינור הנפט בסעודיה לפני כשבוע". את הדברים אמר לפני תדרוך לקונגרס בנושא המתיחות עם טהראן, שיתקיים הערב.

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני בפועל, פטריק שנהאן, נשאל בתדרוך לגבי איום מצד איראן וענה כי "נכון לעכשיו סיכלנו את ההתקפות האפשריות נגד אמריקנים", אך הוסיף כי האיום נותר ממשי ויש לוודא כי "אין אדישות" בנוגע לאיראן.

פטריק שנהאן | צילום: רויטרס

לפני כשבוע, שר הביטחון שנהאן, הציג בפגישה עם יועציו הבכירים של הנשיא טראמפ תוכנית צבאית לשליחת 120,000 חיילים אמריקנים למזרח התיכון, במקרה שאיראן תתקוף כוחות אמריקניים או תאיץ את תוכנית הגרעין שלה. כך לפי דיווח בניו יורק טיימס מפי גורמי ממשל. עם זאת, טראמפ הכחיש את הדיווחים.