נקבע במשאל עם: תושבי פריז נגד השכרת קורקינטים חשמליים בעיר

בירת צרפת הייתה אחת הערים הראשונות בעולם שאימצה את הקורקינטים החשמליים כאמצעי להתניידות פנים עירונית, אך בעקבות תלונות על תאונות דרכים וקורקינטים שנזרקים בכיכרות ופארקים הוחלט לבצע משאל עם - בו נקבע כי השכרתם בתחומי העיר תיאסר

זמן צפייה: 02:35

כמעט 90% מהקולות שהתקבלו במשאל עם שהתקיים אתמול (ראשון) בפריז, הביאו להחלטה כי יש לאסור השכרת קורקינטים חשמליים בבירה הצרפתית. הסיבה לקיומו של המשאל הוא המספר העולה של אנשים שנפגעו ואף נהרגו בתאונות דרכים המערבות קורקינטים, וכן מפני שאנשים לא מחזירים את הקורקינטים למקום החניה שלהם.

על פי נתונים רשמיים, קצת יותר מ-103 אלף השתתפו במשאל, ומעל ל- 91,300 הצביעו נגד השכרת הקורקינטים. בעלי כלי רכב פרטי היו מנועים מלהצביע, כך ש- 1.38 מיליון איש בלבד היו זכאים להצביע במשאל. לאור הנתונים האלו, ניתן להסיק כי 8% בלבד מבעלי זכות ההצבעה השתתפו במשאל.

בעקבות משאל עם - איסור על השכרת קורקינטים חשמליים בפריז
בעקבות משאל עם - איסור על השכרת קורקינטים חשמליים בפריז | צילום: רויטרס

פריז הייתה אחת הערים הראשונות בעולם שאימצו את הקורקינטים החשמליים, אך לאחרונה עלו ביקורות רבות הגורסות כי השימוש בהם יוצר יותר נזק מתועלת. נהגי הקורקינט מתעלמים מהולכי הרגל על המדרכות ונוסעים בצורה פזיזה ומהירה מאוד - כשהם לרוב אינם חובשים קסדות. כמו כן, השכרת הקורקינטים הותרה לילדים מגיל 12 ומעלה.

בשנת 2021, אישה איטלקיה בת 31 נהרגה לאחר שנפגעה מקורקינט חשמלי עליו נסעו שני אנשים. בנוסף, למרות האיום בקנס, אנשים רבים לא מחזירים את הקורקינטים המושכרים אל העמדות שלהם, ומעדיפים לזרוק אותם בפארקים ובכיכרות העיר - מה שהפך להיות מטרד עבור רבים.

מנגד, חברות ההשכרה, אותן אנו מכירים גם מישראל - Lime, Dott ו-Tier - טוענות כי תאונות המערבות קורקינטים מהוות חלק קטן מכלל תאונות הדרכים בעיר. בימים שלפני משאל העם, החברות החלו בקמפיינים נרחבים ברשתות החברתיות המדרבנות את לקוחותיהן הצעירים להגיע לקלפיות ולהצביע. בנוסף, הן הציעו נסיעות בחינם לכל אורכו של יום ההצבעה.