פריז בהסגר: "הרגשה דומה לפיגוע, אנשים מסתכלים זה על זה בחשד"

נשיא צרפת מקרון הודיע על שורת צעדים להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה והטיל הסגר כללי. בירת המדינה, שמארחת מדי שנה מיליוני תיירים, הפכה דוממת - ומגדל אייפל נותר ריק מאדם

זמן צפייה: 08:46

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הכריז אתמול (שלישי) על שורת צעדים להתמודדות עם התפשטות הנגיף והטיל הסגר כללי על כל תושבי המדינה. פריז, העיר שמדי שנה מארחת מיליוני תיירים, דוממת מאז הטלת ההסגר. אתריה המפורסמים של העיר, בהם מגדל אייפל ומוזיאון הלובר, שהפכו לסמל האומה הצרפתית, ריקים מאדם.

"אני זוכר את הפיגוע בפריז, זאת הרגשה דומה. אנשים מפחדים, מסתכלים זה על זה בחשד, זה מוזר מאוד", סיפר אחד מתושבי העיר. תושבת נוספת סיפרה על תחושותיה הקשות: "לא חשבתי שאחיה בזמן כזה, אני מרגישה היום מה שסבא וסבתא שלי הרגישו ערב מלחמת העולם השנייה".

לכתבות נוספות בנושא:

רופאה ישראלית באיטליה מזהירה: הדרך היחידה לעצור הנגיף – סגר

התפוח הגדול התרוקן: רחובות ניו יורק שוממים עקב התפשטות הנגיף

בגלל הקורונה: אליפות אירופה בכדורגל נדחתה ל-2021

נשיא צרפת עמנואל מקרון על הקורונה
נשיא צרפת עמנואל מקרון על הקורונה | צילום: חדשות 13

צרפת היא המדינה המתוירת בעולם. רק השנה היא התהדרה בכ-90 מיליון מבקרים ומבקרות ומבקרות והיא שמה לה ליעד לחצות את רף המאה מיליון בשנת 2020, אלא שאז הגיעה הקורונה.

ברחבת טרוקדרו מול מגדל אייפל ניתן לראות בשנה ממוצעת שבעה מיליון אנשים מבקרים שהמקומיים והתיירים כאחד נהנים לשהות במקום כשהנוף של האייפל ברקע. כעת, הרחבה כמעט ריקה לחלוטין ונראה כי בימים הקרובים המראה הנדיר הזה יהפוך לשגרה.