פקיסטן: 44 נהרגו בפיגוע התאבדות, חשד שדאע"ש אחראים לאירוע

מחבל מתאבד פוצץ עצמו בכנס של מפלגת קואליציה, הרג 44 והביא לפציעתם של כ-200 נוספים. פוליטיקאים מקומיים נהרגו באירוע שנחשד כניסיון לפגוע במפלגה לקראת הבחירות בהמשך השנה. "היה הרבה כאוס, פצועים ואיברים כרותים"

Whatsapp Image 2023 07 31 At 0
פצוע בפיגוע התופת בפקיסטן | צילום: רויטרס

44 בני אדם נהרגו וכ-200 נפצעו אתמול (ראשון) בפיגוע תופת שבוצע על ידי מחבל מתאבד בפקיסטן. הפיגוע אירע בעיר קאר במחוז באג'אור הסמוך לגבול עם אפגניסטן בכנס פוליטי של מפלגה איסלאמיסטית ועל פי החשד אורגן על ידי כוחות דאע"ש במדינה.

על פי המשטרה המקומית, הפיצוץ התרחש אחר הצהריים במהלך הכנס של המפלגה, החברה בקואליציה ובממשלה. המחבל פוצץ עצמו בסמוך לבמה, קרוב למספר בכירים במפלגה. פעילי המדינה האסלאמית, דאע"ש, מאפגניסטן, הם כיוון החקירה של המשטרה כעת, כאשר הארגון טרם לקח אחריות על האירוע.

Whatsapp Image 2023 07 31 At 0
פיגוע התופת בפקיסטן | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 07 31 At 0
פיגוע התופת בפקיסטן | צילום: רויטרס

יותר מ-500 מתומכי המפלגה השתתפו בכנס בשוק המקומי, לקראת הבחירות שיתקיימו בהמשך השנה. אחד הפצועים סיפר לעיתון "הגארדיאן" הבריטי כי "היה אבק ועשן מסביב, ואני הייתי מתחת לכמה פצועים ובקושי הצלחתי לקום. היה הרבה כאוס, פצועים ואיברים כרותים". הפצוע, בן 45, הועף לרצפה מההדף ונפצע מרסיסים בגפיו.

מצב חירום הוכרז במחוז והפצועים פונו במסוקים לבתי החולים בעיר ובסביבה. פוליטיקאים מקומיים נהרגו בפיגוע ורבים נוספים נפצעו. אחד ממנהיגי המפלגה טען שמדובר בניסיון להדיח את המפלגה מהשטח לקראת הבחירות.