בריטניה קופאת: 3 ילדים נפלו לאגם ומתו, טיסות הושבתו

הילדים, בני 8, 10 ו-11, שיחקו באגם ונפלו למים בסוליהל שבמרכז אנגליה. בהמשך נקבע מותם מהיפותרמיה. ילד נוסף, בן 6, במצב אנוש. יותר מ-100 טיסות בנמלי התעופה סטנסטד, גטוויק ולוטון שבלונדון בוטלו בשל השלג שהצטבר על מסלולי ההמראות והנחיתות. שיבושים גם ברכבת התחתית. בסקוטלנד נמדדו 15.6 מעלות מתחת לאפס

בריטניה קופאת
בריטניה קופאת | צילום: רויטרס

הטמפרטורות בסקוטלנד צנחו ביממה האחרונה ל-15 מתחת לאפס, ותנאי מזג האוויר הקשים הביאו היום (שני) לביטול טיסות, השבתת רכבות וחסימת כבישים מהירים. מדובר בלילה הקר ביותר שנרשם השנה שכלל שלג כבד בדרום-מזרח ובמזרח בריטניה.

לפי החזאים, בהמשך השבוע צפויים גשמים ורוחות חזקות. מזג האוויר הקשה גבה גם מחירים בנפש: שלושה ילדים בני 8, 10 ו-11 מתו לאחר שסבלו מהיפותרמיה כשנפלו לאגם שקפא בסוליהל במרכז אנגליה. ילד נוסף, בן 6, במצב אנוש.

כמו כן, יותר מ-100 טיסות בנמלי התעופה בלונדון כגון סטנסטד, גטוויק, לוטון ולונדון סיטי בוטלו  בשל השלג שהצטבר על מסלולי ההמראה והנחיתה - וכן ברוב קווי הרכבת התחתית נרשמו שיבושים.

בריטניה קופאת
בריטניה קופאת | צילום: רויטרס

מפקד המשטרה המקומית רי'צארד האריס סיפר על האסון שבו מצאו את מותם שלושת הילדים: "אחד הקצינים שלי ניסה לשבור את הקרח כדי לחלץ את הילדים. גם הוא סבל מהיפותרמיה קלה בעקבות זאת".

הוא הוסיף כי "השוטרים שהגיעו ראשונים למקום נכנסו לאגם במדים רגילים ולא עם ציוד מיוחד. השוטר הזה כתוצאה מכך סבל אתמול מהיפותרמיה קלה", הוא אמר. "המשפחות של הילדים הרוסות".