איראן: עצרנו מעורבים בהפלת המטוס; רוחאני: "טעות בלתי נסלחת"

נשיא הרפובליקה האסלאמית התייחס לירי לעבר הבואינג 737 האוקראיני, שגרם למות 176 הנוסעים, אמר שכל המעורבים ייענשו והבטיח שאסון מסוג זה לא יקרה שוב. "ההודאה בטעות היא צעד בכיוון הנכון"

זמן צפייה: 04:45

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס היום (שלישי) להפלת המטוס האוקראיני, שהביאה למותם של 176 נוסעיו ואמר כי זו "טעות בלתי נסלחת - כל המעורבים ייענשו". דובר מערכת המשפט בטהראן אמר כי "נעצרו כמה מעורבים בהפלת הבואינג 737".

בנוסף על כך, רוחאני הבטיח כי אסון מסוג זה לא יקרה בשנית, ושההודאה בטעות של כוחות הביטחון היא "צעד בכיוון הנכון". הנשיא הוסיף כי החקירה צריכה להתנהל "בזהירות יתרה", ולדבריו, "לא ייתכן כי האשמה טיפול רק על אדם אחד". בתוך כך, מפקד צבא איראן אמר כי כעת המרחב האווירי של המדינה "בטוח יותר מבעבר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חקירת הירי במרכול הכשר: למפגעים היה מטען נפץ קטלני ברכבם

עובד ציבור וארבעה נוספים נעצרו בחשד למעורבות בעבירות שוחד

"חנקו את אשתי": חשד לרצח אישה בת 33 מהפזורה הבדואית

חסן רוחאני וחתיכות המטוס האוקריאני לאחר ההתרסקות
חסן רוחאני וחתיכות המטוס האוקריאני לאחר ההתרסקות | צילום: רויטרס

בתוך כך, נמשכת המחאה נגד המשטר בטהראן, בעקבות ההודאה על הפלת המטוס בשוגג. לפי דובר מערכת המשפט באיראן, כ-30 מפגינים נעצרו. ברשתות החברתיות דווח כי עשרות מפגינים החלו להתאסף שוב בכמה מוקדים, בהם מול אוניברסיטת איספהאן, כשהם קוראים הצהרות נגד השלטון. בין היתר, קראו המפגינים: "לא הקרבנו דברים לשווא כדי להתפשר או להאדיר מנהיג שהוא רוצח".

אזרחים רבים יצאו לרחובות טהראן במחאה נגד המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי. זאת, למרות איומי משמרות המהפכה האיראניים, שהזהירו בטלוויזיה האיראנית כי ישתמשו בכוח כדי למנוע את התחדשות ההפגנות. לפי חלק מהדיווחים, בוצע ירי חי לעבר האזרחים המפגינים.

כאכור, בסוף השבוע הודיע הצבא האיראני באופן רשמי כי המטוס שנפל בשטח המדינה הופל בשוגג, בעקבות מה שהם כינו "טעות אנוש". מדובר בשינוי גרסה, זאת לאחר שבימים האחרונים מאז התרסקות המטוס, הכחישו בטהראן את הטענות כלפיהם, שהופנו בין היתר מאוקראינה, ארצות הברית, בריטניה וקנדה, וטענו כי המטוס התרסק בעקבות תקלה.