"יהודים לא צריכים לחיות בפחד": צעיר בארה"ב דקר חרדי ומואשם בניסיון רצח

בן 27 מניו ג'רזי גנב רכב, תקף ואיים על שני הולכי רגל - ואז פצע קשה את היהודי האורתודוקסי לאחר שדקר אותו בחזהו. הליגה נגד השמצה גינתה את האירוע: "יש להשקיע מאמצים כדי למנוע מעשי אלימות נגד הקהילה היהודית"

הנאשם דיון מארש
הנאשם דיון מארש | צילום: משטרת מחוז אושן

כתב אישום הוגש אתמול (שבת) נגד דיון מארש, בן 27 תושב מאנצ'סטר טאונשיפ שליד ניו ג'רזי, לאחר שגנב רכב, דרס שני הולכי רגל, ודקר יהודי אורתודוקסי בעיר לייקווד. מארש מואשם בשלושה ניסיונות רצח, איומים ובהחזקת נשק בשישי אחר הצהריים, כך פורסם באתר CBS.

לפי דבריו של התובע המחוזי, בראדלי בילהאמר, תחילה החשוד ניגש לרכב חונה, תקף את בעליו, גנב אותו, וכמה שעות לאחר מכן דרס אדם נוסף ולבסוף דקר את הגבר, שפונה במצב קריטי אך יציב לבית החולים יחד עם שני הנפגעים הנוספים.

הליגה נגד השמצה הצהירה כי מעשה הדקירה הוא אירוע אנטישמי. סקוט ריצ'מן, מנהל מחוז הליגה נגד השמצה בניו יורק וניו ג'רזי, בירך על התגובה המהירה של גורמי אכיפת החוק, אך יחד עם זאת אמר כי הוא מזועזע. "יש להשקיע מאמצים כדי למנוע מעשי אלימות נגד הקהילה היהודית", אמר ריצ'מן, "ובמיוחד כלפי אלו המזוהים עם סממנים יהודים".

"אנו מקדישים את עצמנו ואת הארגון שלנו לעבודה מול הממשלה, מוסדות החינוך, קבוצות הדת השונות וגורמי אכיפת החוק כדי להשיג מטרה זו", הוסיף ריצ'מן, שאמר גם כי היהודים לא צריכים לחיות בפחד מפני תקיפות כנגדם, ושבשנים האחרונות כבר התבצעו יותר מידי תקיפות נגד יהודים.

מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, התייחס גם הוא לאירועים ואמר: "אני מודה על מאמציהם של גורמי אכיפת החוק בעיר לייקווד ובמחוז אושן על התגובה המהירה וההשתלטות על אדם שנראה שביצע סדרה של פשעים בלילה האחרון, כולל פגיעה בחפים מפשע".

מרפי איחל החלמה מהירה למשפחות הנפגעים ואמר כי הדאגה לביטחון הקהילות, ובמיוחד לקהילות הדת, נמצאת בעדיפות עליונה מבחינתו. "נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם כל אלו שנושאים במחויבות לכך ששום אזרח לא יצטרך לחיות בפחד", סיכם מרפי.