איטליה: כ-40 מהגרים טבעו למוות בים - ביניהם ילדים ותינוקות

ספינת מהגרים באורך 20 מטר שנשאה יותר מ-200 בני אדם מאיראן, אפגניסטן ופקיסטן, טבעה בים התיכון מעט דרומית לחופי היבשת. משמר החופים האיטלקי נקרא לסייע במאמצי ההצלה, עד כה חולצו כ-80 בני אדם ומספר הקורבנות צפוי לעלות. ראש הממשלה מלוני: "לא אנושי"

Bodies Washed Onto Shore In A Suspected Migrant Shipwreck, In Cutro
שרידי ספינת המהגרים שנסחפו אל החוף באיטליה | צילום: רויטרס

כ-30 מהגרים נמצאו הבוקר (ראשון) מתים על חופי איטליה, לאחר שספינתם טבעה בים התיכון. התקשורת האיטלקית דיווחה כי הספינה נשאה עימה יותר מ-100 בני אדם שניסו להגר לאיטליה, אך טבעה כ-20 ק"מ דרומית ליבשת. כוחות הצלה של משמר החופים האיטלקי נקראו לפנות בוקר לסייע בחילוץ הנוסעים, אך כאמור לא כולם שרדו את המסע.

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, הביעה את תנחומיה "על חיי אדם רבים שנגדעו ע"י סחר בבני אדם. זהו פשע להשיט סירה באורך 20 מטר בלבד ועליה כ-200 אנשים, במזג אוויר לא מיטבי. זה לא אנושי להחליף את חייהם של גברים, נשים וטף בתמורה למחיר "כרטיס" שהם משלמים על מסע כביכול בטוח".

Bodies Washed Onto Shore In A Suspected Migrant Shipwreck, In Cutro
גופות המהגרים שנסחפו אל החוף באיטליה | צילום: רויטרס

עוד הוסיפה מלוני כי "הממשלה מחויבת למנוע מסעות שיט כאלה, ואת הטרגדיות שנגרמות בעקבותיהם. נמשיך לעשות זאת על ידי דרישה לשיתוף פעולה מקסימלי מהמדינות מהן מגיעים המהגרים. המעשים של אלו החשודים במוות שנגרם היום מדברים בעד עצמם".

התקשורת האיטלקית טוענת כי מספר ההרוגים עתיד לעלות ככל שמאמצי החילוץ נמשכים, וכ-50 אנשים חולצו ליבשת בשלום. עוד נמסר כי רבים מאלו שנהרגו בטביעה הם ילדים, וכי הספינה נשאה עליה מהגרים בעיקר מאיראן, אפגניסטן ופקיסטן.