היועץ הרפואי הבכיר לנשיא ארה"ב: "רק מחוסנים יוכלו לעלות על טיסות פנימיות"

ד"ר אנתוני פאוצ'י אמר בראיון ל-ABC כי למרות שלא משתקפת סכנה משהות בטיסות פנים - הוא בעד "כל צעד שיגרום לאנשים לרצות להתחסן". בניו-יורק מספר המאושפזים בביה"ח חצה את רף ה-5,500 לראשונה מאז פברואר, וחברת "אפל" הודיעה שתסגור את סניפיה בעיר

זמן צפייה: 00:20

ד"ר אנתוני סטיבן פאוצ'י, היועץ הרפואי הבכיר לנשיא ארצות הברית, אמר הלילה (שלישי) בראיון ל-ABC כי יתמוך בהתניית העלייה לטיסות פנימיות בגבולות ארה"ב בהצגת תעודת התחסנות לקורונה.

על רקע העלייה בתחלואה והתפשטות זן האומיקרון, מדינות רבות בעולם נוקטות בהגבלות חדשות בתחומי תיירות החוץ, ביניהן תאילנד, פוארטו ריקו ולא מעט מדינות אירופה. במסגרת זו, אמר היועץ הבכיר כי הצעד נועד לקדם חקיקה שמעודדת התחסנות, יותר מאשר למנוע הידבקות בזמן טיסות פנים ארציות. "כל דבר שיגרום לאנשים לרצות להתחסן יותר – הוא מבורך".

חג המולד במתחם בדיקות קורונה בניו יורק
חג המולד במתחם בדיקות קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

עם זאת, הוסיף פאוצ'י כי "על אף התפשטות הנגיף, עטיית מסכה יחד עם סינון האוויר שקיים במטוסים – הבטיחות על המטוס היא סבירה למדי". כלומר, למרות שנתונים עדיין לא הראו כי מטוסים אינם בטוחים לשימוש בהקשר לנגיף – השאיפה של היועץ הבכיר היא קודם כל לעודד התחסנות.

כזכור, רק לא מזמן הצהירו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וגם שר התחבורה פיט בוטיג'ג' שהם לא מאמינים שהצעד להגבלת טיסות פנים ארציות למחוסנים בלבד הוא הכרחי. ברקע הדברים, מספר המאושפזים בבתי החולים בניו יורק חצה את רף ה-5,500 בני אדם בפעם הראשונה מאז פברואר, עם עלייה של כמעט 190% מאז החודש שעבר. חברת "אפל" הודיעה שתסגור את סניפיה בניו יורק בשל עליית מקרי ההדבקה בנגיף.