סגרים והידוק ההגבלות: חגיגות השנה החדשה ברחבי העולם בצל האומיקרון

בעוד העולם מתכונן לקבל את השנה האזרחית החדשה, 2022, מקומות רבים צמצמו את המופעים לקהל והידקו את ההגבלות וההנחיות. לצד זאת, במקומות מסוימים יתקיימו החגיגות במתכונת שונה נוכח התפשטות האומיקרון

New Year's Eve Celebrations In Sydney
זיקוקים בסידני שבאוסטרליה | צילום: רויטרס

ההכנות לקראת השנה החדשה - 2022 בעיצומן, כאשר במקומות רבים ברחבי העולם כבר בוטלו החגיגות ההמוניות נוכח ההתפרצות וההתפשטות המוגברת של זן האומיקרון. למרות זאת, במקומות מסוימים יתקיימו החגיגות במתכונת מצומצמת.

ישראל

כזכור, קבינט הקורונה אישר אמש במשאל טלפוני את החלת התו ירוק באירועי תרבות בשטח פתוח עם מעל ל-100 משתתפים. בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי בכל התקהלות של מעל 50 איש בשטח פתוח תחול חובה על עטיית מסיכה. לא צפויות הגבלות משמעותיות נוספות ערב החג במהלך סוף השבוע.

חגיגות הנובי גוד בגני התערוכה

צרפת

מופע הזיקוקים בשדרה שאנז אליזה בוטלו ומועדוני הלילה יישארו סגורים, כשבמקביל לא הוכרז סגר במדינה.

French Police Officers Patrol At A Christmas Market In Strasbourg
שוטרים בשוק חג מולד בצרפת | צילום: רויטרס

אוסטרליה 

מופע הזיקוקים המפורסם בסידני יתקיים כרגיל, אך מספר הצופים יוגבל משמעותית, בהשוואה לקהל שרגיל לפקוד את המקום מדי שנה. כמו כן, אם תהיה צפיפות בקרב הקבל בחלל הפתוח, תחול החובה לעטות מסכות.

The Wider Image: A Wing And A Prayer: Australia's Bush Pilot Pastor Takes Off Again
חג מולד באוסטרליה | צילום: רויטרס

ארצות הברית

חגיגות השנה החדשה בטיימס סקוור בניו יורק יתקיימו כרגיל, אך הקהל צפוי להיות מצומצם מבדרך כלל. על כלל הנוכחים באירוע תחול החובה לעטות מסכות, בהתאם להנחיית ראש העיר ביל דה בלאזיו.

New Year's Eve Confetti Is 'flight Tested' Ahead Of Celebrations In The Manhattan Borough Of New York City
חגיגות השנה החדשה בארה''ב | צילום: רויטרס

הממלכה המאוחדת

ראש הממלשה בוריס ג'ונסון קרא לאזרחי בריטניה לנקוט בצעדי זהירות בערב השנה החדשה נוכח התפרצות האומיקרון, כשבמקביל מרבית האירועים החשובים של הערב נמצאים בסכנת ביטול, כך לפי המארגנים. כמו כן, על המשתתפים באירועי השנה החדשה לבצע בדיקת שפעת. בתוך כך, מועדוני הלילה בסקוטלנד, ויילס וצפון אירלנד יהיו סגורים. באנגליה מועדוני הלילה יישארו פתוחים.

Shoppers Cross Oxford Streetlondon
חגיגות חג המולד בלונדון | צילום: רויטרס

יוון

מופי הזיקוקים באקרופוליס שביוון לא יתקיים השנה. החל מאמש, מועדוני הלילה ומסעדות ייסגרו בחצות בדיוק. בנוסף, לא תתאפשר עמידה של לקוחות והשמעת מוזיקה. עם זאת, לאור השנה החדשה המסעדות יפעלו עד 2 לפנות בוקר.

Greece Introduces New Covid 19 Curbs As Omicron Pushes Cases Up
חגיגות חג המולד ביוון | צילום: רויטרס

איטליה

קונצרטים, אירועי באוויר הפתוח ומועדונים יהיו סגורים עד ה-31 בינואר שנה הבאה. האירועים הציבוריים באיטליה לכבוד ערב השנה החדשה אסורים גם כן. עם זאת, לא הוטלו מגבלות על חגיגות השנה החדשה בבתים.

People Gather In Saint Mark's Square To Kiss During New Year's Eve Celebrations In Venice
חגיגות שנה חדשה באיטליה | צילום: רויטרס