בהשראת חמאס וחיזבאללה: איום טרור חדש מסתמן באירופה

פליטים אפגנים וסורים נתפסו בבוסניה ואוסטריה כשאמתחתם רובי סער וקלצ'ניקובים - ותמונות של יעדים יהודים וישראלים; קבוצה של אזרחים טג'יקים נעצרו בגרמניה בחשד לתכנון מתקפת טרור נרחבת בחג המולד; שלושה פלסטינים מאיטליה חשודים בחברות בגדודי אל-אקצא ובתכנון פיגועים כנגד יעדים רבים. ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח על עלייה בניסיונות לפיגועים ברחבי אירופה, בהשראת ארגוני הטרור במזה"ת

משטרה אירופה שוטרים
משטרת בולגריה. ארכיון | צילום: רויטרס

אירופה תחת מתקפת איומים מצד קיצונים, כשהרשויות טוענות כי הצליחו לאתר ולסכל מספר ניסיונות לטרור ברחבי היבשת - כך דווח היום (שלישי) על ידי "וול סטריט ג'ורנל". עוד נכתב, כי ההסלמה קשורה במלחמה בעזה - אם בעבר ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" היה החוליה המקשרת בין המפגעים, "המחבלים החדשים" מזהים בעיקר עם איראן ושולוחותיה במזרח התיכון - כולל חמאס וחיזבאללה.

כך, לדוגמא, עצרו המשטרות בבוסניה ובאוסטריה שתי קבוצות נפרדות של פליטים אפגנים וסורים שבאמתחתן נשק ותחמושת, כולל רובי סער וקלצ'ניקובים. כמו כן, החוקרים מצאו בטלפונים של החשודים תמונות של מטרות יהודיות וישראליות באירופה, שלדבריהם הצביעו על כך שהמניע קשור למלחמת ישראל-חמאס בעזה.

זאת ועוד - קבוצה של אזרחים טג'יקים נעצרו בחשד לתכנון מתקפת טרור נרחבת בחג המולד: האחת בקתדרלת בעיר קלן, והשנייה בקתדרלת סטפן הקדוש בוינה. כמו בכל שנה, מאות מבקרים היו צפויים לבקר באתרים אלו. בעקבות הגילוי, המשטרה הגבירה את האבטחה בכנסיות.

אמש, הרשויות באיטליה דיווחו כי שלושה פלסטינים נעצרו בחשד לחברות בגדודי חללי אל-אקצא, שהוגדר כארגון טרור על ידי ארה"ב והאיחוד האירופי. המשטרה האיטלקית מסרה כי השלושה התכוננו לבצע פיגועים במטרות אזרחיות וצבאיות באירופה.

חמושי חמאס בעזה. ארכיון
חמושי חמאס בעזה. ארכיון | צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

החוקרים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי התקריות הנפרדות הללו מצביעות על כך שאיום הטרור של אירופה לא רק גדל - אלא גם מגיע ממקורות חדשים, מה שמסבך את עבודתן המודיעינית של סוכנויות הביטחון. אם גל הפיגועים שפרץ ביבשת החל משנת 2015 נוצר ברובו בהשראת המדינה האסלאמית - מיליציית הטרור הסונית בסוריה ובעיראק - כעת, הוא מושפע בעיקר מאיראן ושלוחותיה במזרח התיכון, כולל חיזבאללה וחמאס.

עוד נכתב, כי גורמי ביטחון בגרמניה חמאס, חיזבאללה וארגונים אירופיים הקשורים אליהם עושים שימוש במלחמה בעזה לצרכי תעמולה וגיוס חברים וכספים. גורמים רשמיים במדינה מסרו כי מאז 7 באוקטובר, סכומי התרומות המגיעות מאנשים פרטיים עבור חמאס וחיזבאללה זינקו.