טראמפ תועד לצד בנו: "ביידן זקן ומפורק, בעטתי אותו מהמרוץ"

בסרטון שנפוץ ברשת תועד נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ כשהוא יושב בעגלת גולף, כשלצידו בנו בארון, ונשמע אומר: "איך הייתי בעימות? בעטתי בערימת החרא הזקנה והמפורקת הזו. הוצאתי אותו מהמרוץ". טראמפ הוסיף: "זה אומר שיש לנו את קמאלה. היא כל כך פתטית. אתה יכול לדמיין את ביידן מתמודד עם פוטין ונשיא סין - שהוא אדם אכזרי?"

מתוך התיעוד של טראמפ

בסרטון שפורסם ב"דיילי ביסט" בלילה (בין רביעי לחמישי) תועד נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ כשהוא יושב בעגלת גולף, כשלצידו בנו בארון - ומטיח עלבונות בנשיא ג'ו ביידן בהתייחסו לעימות הנשיאותי בין השניים ביום שישי האחרון.

"איך הייתי בעימות?", נשמע טראמפ שואל. "בעטתי בערימת החרא הזקנה והמפורקת הזו. הוצאתי אותו מהמרוץ". טראמפ הוסיף: "וזה אומר שיש לנו את קמאלה. היא כל כך פתטית. אתה יכול לדמיין את ביידן מתמודד עם פוטין ונשיא סין - שהוא אדם אכזרי?".

ביידן בעימות הנשיאותי
ביידן בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אתמול ליותר מ-20 מושלים דמוקרטים כי הוא עבר בדיקה רפואית לאחר העימות הנשיאותי, וכי מצבו הבריאותי והגופני טוב - כך לפי שלושה גורמים המעורים בפרטים שצוטטו הבוקר ב"פוליטיקו".

במהלך הפגישה הפרטית שנערכה במשך שעה, שנקבעה לאחר חששות גוברים לגבי סיכויו של הנשיא בן ה-81 לנצח בבחירות, בייחוד לאחר שנראה חלש ואף גמגם ואיבד את קו המחשבה שלו לפרקים, אחד המושלים שאל את ביידן על מצבו הפיזי. הנשיא האמריקני טען כי "עבר בדיקה גופנית בימים האחרונים, ומצבו תקין", כך לפי שניים מהגורמים.

טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי
הנשיא ביידן וטראמפ בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

בעימות הנשיאותי הראשון לפני הבחירות שייערכו בנובמבר, החולשה הפוליטית הגדולה ביותר של הנשיא ביידן - גילו ומצבו הפיזי - הפכה לאיום ממשי על סיכויו להיבחר לכהונה נוספת לאחר שהוא נראה חלש מאוד במהלכו, ואף הרבה לגמגם בתשובותיו. בנקודת שפל של הנשיא במהלך הדיון, הוא איבד לכאורה את קו המחשבה שלו בזמן שהגיב לאחת השאלות. מנגד, הנשיא לשעבר טראמפ, נראה ערני במיוחד ותקיף.

הנשיא ביידן נשאל על גילו המבוגר, והשיב: "אני מבוגר מטראמפ בשלוש שנים בלבד, אבל הוא הרבה פחות כשיר ממני". טראמפ אמר שהוא עבר בהצלחה מבחנים קוגניטיביים והציע שביידן יעבור מבחנים דומים. לאחר העימות הייתה תמימות דעים כי הופעתו של הנשיא לא הייתה טובה, וכי הוא לא הצליח להשקיט את החששות לגבי גילו ותפקודו. על-פי דיווחים שונים, בקרב בכירים במפלגה הדמוקרטית כבר מתקיימים דיונים האם לומר לבית הלבן כי ביידן צריך לפרוש.

טראמפ בעימות הנשיאותי
טראמפ בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

טראמפ הרבה לתקוף את מדיניות החוץ של ביידן, וטען כי "אם הייתי נשיא, פוטין לעולם לא היה פולש לאוקראינה. לא הייתי נותן לאף אחד להתעסק איתי. בדיוק כמו שחמאס לעולם לא היה פולש לישראל אם הייתי הנשיא. איראן הייתה מרוששת בגללי, נגמר להם הכסף. לא היה להם כסף לחמאס. לא היה להם כסף לשום דבר. שום כסף לטרור. בגלל זה לא היה טרור במהלך כל הכהונה שלי. העולם כולו מתפוצץ תחת ביידן".

כמו כן, המועמד הרפובליקני האשים את ביידן שהוא מונע מישראל לנצח את חמאס: "ישראל רוצה להמשיך ואתה צריך לתת להם להמשיך ולסיים את העבודה. ביידן הפך לפלסטיני, אבל הפלסטינים לא אוהבים אותו משום שהוא פלסטיני גרוע, הוא פלסטיני חלש". כמו כן טראמפ התחמק מלענות האם יתמוך בהקמת מדינה פלסטינית במידה וייבחר לנשיאות.