ביידן ממשיך להסתבך: מסמכים מסווגים נוספים נמצאו בביתו של הנשיא

שבוע לאחר הפעם האחרונה בה נמצאו מסמכים מסווגים בביתו של הנשיא, עורך דינו הודיע כי ה-FBI ערך חיפוש נוסף בביתו הפרטי של ביידן בדלאוור, שם נמצאו 6 מסמכים מסווגים נוספים. החיפוש בביתו נעשה ללא צו משפטי מיוחד, באישורו החופשי של הנשיא, ונמשך 13 שעות

זמן צפייה: 01:18

פרשת המסמכים המסווגים של הנשיא ביידן: שבוע לאחר הפעם האחרונה בה נמצאו מסמכים מסווגים בביתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עורך דינו של הנשיא בוב באואר, הודיע אמש (שבת) כי ה-FBI ערך חיפוש נוסף בביתו הפרטי של ביידן בדלאוור, שם נמצאו מסמכים נוספים. החיפוש בביתו, שנעשה ללא צו משפטי מיוחד ובאישורו החופשי של הנשיא ביידן, נמשך 13 שעות ובמהלכו נמצאו שישה מסמכים מסווגים, מהתקופה בה כיהן כסנאטור וכסגן הנשיא של ברק אובמה. בעת החיפושים, כך לפי דברי עורך דינו של הנשיא, בני הזוג ביידן - ג'ו וג'יל, לא נכחו בבית.

החיפושים בביתו הפרטי של הנשיא ביידן בדלאוור
החיפושים בביתו הפרטי של הנשיא ביידן בדלאוור | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים פורסם בארה"ב כי נמצאו מסמכים מסווגים במשרדו הפרטי של הנשיא ביידן - מסמכים מתקופת כהונתו כסגנו של נשיא ארה"ב לשעבר אובמה. כמה ימים לאחר מכן, התגלו מסמכים נוספים בגראג' ביתו הפרטי של הנשיא, ויממה לאחר מכן - התגלו עוד מסמכים מסווגים בחדר העבודה שצמוד לגראג'.

בתגובה, בארה"ב מונה תובע מיוחד שיחקור את העניין, והוא צפוי להחליט בסופו של דבר, האם להעמיד את הנשיא ביידן לדין. מצידם, עורכי דינו של נשיא ארה"ב טענו שחלק מהמסמכים הממשלתיים נמצאו במשרד בוושינגטון הבירה, בו השתמש בזמן שיתוף הפעולה שלו עם אוניברסיטת פנסילבניה, בה היה פרופסור לשם כבוד משנת 2017 עד 2019.

הילרי קלינטון
פרשת המסמכים תפגע במעמדו של ביידן? המועמדת לנשיאות בבחירות 2016 הילרי קלינטון | צילום: רויטרס

בעקבות הסתבכות הנשיא המכהן, במפלגה הדמוקרטית האמריקנית, על בכיריה ובקרב ציבור המצביעים שלה, חוששים ש"פרשת המסמכים" של הנשיא ביידן תפגע בסיכויים שלו להתמודד שוב לראשות המפלגה, ובכלל - בסיכוייה של המפלגה לנצח בבחירות הקרובות לנשיאות, שיתקיימו בחודש נובמבר 2024.

בארצות הברית חוששים שלפרשת המסמכים של הנשיא ביידן יהיו השלכות מרחיקות לכת מבחינת המפלגה הדמוקרטית, כמו זו של "פרשת המיילים" בהם הייתה מעורבת הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית בבחירות 2016. לא זו בלבד, הדמוקרטים חוששים שהפרשה אף תסייע לנשיא לשעבר דונאלד טראמפ לנצח את הבחירות, בדיוק כפי שקרה בשנת 2016.