עם נשק וחומר נפץ: מעורב באירועי הקפיטול נעצר ליד ביתו של אובמה

טיילור טרנטו, בן 37, שהואשם כי לקח חלק בפריצה לבניין הקפיטול באירועי ה-6 בינואר, נעצר על ידי משטרת וושינגטון לאחר שהגיע לשכונה בה גר הנשיא לשעבר, כשברשותו כלי נשק וחומרי נפץ. לפני מעצרו, שידר החשוד סרטונים בשידור חי לעוקביו ברשתות החברתיות, במהלכן הוא אמר בין היתר "אני מחוץ לביתו של אובמה"

ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021

טיילור טרנטו, גבר בן 37 שלקח חלק בפריצה לקפיטול לפני כשנתיים, נעצר אתמול (חמישי) מחוץ לביתו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה בוושינגטון הבירה. לאחר המעצר, מצאה המשטרה נשק, תחמושת וחומרי נפץ ברכב הוואן של טרנטו, כך על פי דיווח של רשת NBC.

לפני המעצר, שידר טרנטו את פעולותיו בשידור חי לעוקביו ברשתות החבריות. במהלך השידור, הוא נראה נוסע בשכונה בה נמצא ביתו של אובמה, תוך שהוא מספר קונספירציות שונות נגד בכירים מהמפלגה הדמוקרטית וטוען כי מתחת לשכונה בה הוא נמצא קיימת מערכת סודית של תעלות. בשלב מסוים בשידור טרנטו אף ציין "אני מחוץ לבית של אובמה".

בהצהרת משטרת וושינגטון נמסר כי טרנטו נעצר בעקבות צו שהוצא נגדו ממשטרת הקפיטול, לאחר שהוגדר כמי שלא שילם את המחיר על השתתפותו בפריצה לבניין הקונגרס האמריקאי ב-6 בינואר 2021. ג'ייסון בל, סגן ראש המחלקה למודיעין ומבצעים מיוחדים במשטרת הקפיטול, אמר בהצרה לתקשורת כי אנשי ארגונו סייעו במעצרו של טרנטו בעקבות הסיכון שנשקף ממנו לשלום הציבור והחשד כי הוא מתכנן לפגוע בחברי קונגרס.

כאמור ברכבו של טורנטו נמצאו נשקים, חומרים העלולים לשמש כחומרי נפץ ותחמושת רבה. השוטרים שביצעו את המעצר נאלצו לקרוא לתגבורת של יחידה מיוחדת לטיפול בחומרי נפץ.

ברק אובמה נואם במסיבת עיתונאים בבית הלבן
הנשיא לשעבר ברק אובמה | צילום: רויטרס

כזכור, הפלישה לקפיטול ב-6 בינואר 2021 התרחשה בעקבות השקר של הנשיא דונלד טראמפ, לפיו הוא זכה בבחירות הנשיאותיות בשנת 2020. במהלך האירוע, אלפי תומכי טראמפ צעדו לבניין הקונגרס של ארצות הברית וחדרו אליו במטרה לשבש את ספירת קולות האלקטורים והכרזה הרשמית על נצחונו של הנשיא ג'ו ביידן. בעקבות הפריצה 4 אזרחים ושוטר אחד נהרגו ועוד מאות נפצעו.