גרמני, יפני או פורטוגלי? דירוג הדרכונים החזקים בעולם

לפי דירוג שמבוסס על נתוני ארגון חברות התעופה וכולל 199 דרכונים שונים, הדרכון הישראלי אמנם לא בראש הרשימה אך ניצב במקום ה-24 וניתן להיכנס איתו ל-159 מדינות. במקום האחרון - אפגניסטן עם 26 יעדים

דרכונים
דרכונים | צילום: שאטרסטוק

מנתוני חברת הייעוץ "הנלי ושות'" עולה הלילה (שני) כי שני הדרכונים החזקים ביותר הם של יפן וסינגפור, שמאפשרים למחזיק בהם לטוס ל-192 יעדים ברחבי העולם. לאחר מכן גרמניה ודרום קוריאה, עם 190 יעדים. לישראלים עם אזרחות פורטוגלית כדאי לדעת שגם הדרכון שלהם נמצא ברשימה ודורג במקום החמישי, לצד אירלנד, עם 187 יעדים. הדרכון הישראלי ניצב במקום ה-24 עם 159 מדינות אליהן ניתן להיכנס ללא ויזה.

הדירוג כולל 199 דרכונים שונים והוא כולל כל יעד שניתן להיכנס אליו ללא צורך בהגשת בקשה לוויזה מראש. כך, ארצות הברית לא נכללת ברשימת היעדים אליהם יכול הדרכון הישראלי להגיע. בתחתית הרשימה ניצבת במקום ה-111 והאחרון - אפגניסטן עם 26 יעדים שמחזיק הדרכון האפגני יכול לטוס אליהם. מעליה ניצבות עיראק, עם 28 יעדים ואז סוריה עם 29.

דרכון ישראלי
דרכון ישראלי | צילום: גטי אימג'ס

בעשירייה האחרונה ניתן למצוע גם את פקיסטן, תימן ואת דרכון הרשות הפלסטינית - המאפשר כניסה ללא ויזה ל-37 מדינות בלבד. בעשירייה הראשונה, לאחר יפן, סינגפור, גרמניה ודרום קוריאה, במקום השלישי ניצבות פינלנד, איטליה, לוקסמבורג וספרד.

כבכל שנה, מדינות אירופה מובילות את הרשימה ובמקום הרביעי ניצבות צרפת, הולנד, שוודיה, אוסטריה ודנמרק עם 188 מדינות אליהן יכולים לטוס מחזיקי הדרכון. ארצות הברית ובריטניה, הובילו את הרשימה בשנת 2014 ומאז ירדו בדירוג אל המקום השישי. שאר מדינות מערב אירופה הגיעו למקומות הבאים ולאחריהן מדינות מזרח אירופה.

דרכון בריטי
דרכון בריטי | צילום: רויטרס

החברה מדרגת את הדרכונים החזקים בעולם מאז 2006, לפי מידע מארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א. הגבלות הקורונה בעולם יצרו פערים שלא נראו ב-16 השנים בהם הדירוג קיים, אך הוא אינו כולל הגבלות זמניות ולכן לא כולל את הגבלות הקורונה.

על אף ההגבלות, רוב החסמים ירדו לאורך השנים והממוצע לדרכון עלה מ-57 מדינות בשנת 2006 ל-107 מדינות אליהן לא נדרש ויזה השנה - כמעט כפול.