ארה"ב: רעידת אדמה בעוצמה 4.8 הורגשה בניו יורק

הרעש בעוצמה 4.8 פקד את החוף המזרחי של ארצות הברית, ועל-פי המכון הגיאולוגי, הורגש בעיר ניו יורק, ניו ג'רזי, צפון פנסילבניה ומערב קונטיקט. תושבים דיווחו כי בניינים רעדו בפילדלפיה ומצפון לבוסטון, משטרת ניו יורק: לא דווח על נזקים או נפגעים

Whatsapp Image 2023 06 07 At 1
ניו יורק | צילום: רויטרס

רעידת אדמה פקדה היום (שישי) את החוף המזרחי של ארצות הברית. בניו יורק ובאזור ניו ג'רזי השכנה רעידת האדמה הורגשה בעוצמה 4.8. על-פי המרכז הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני, רעידת האדמה הייתה בעומק של 10 קילומטרים.

כמו כן, על-פי המכון הגיאולוגי של ארה"ב (USGS), רעידת האדמה הורגשה בעיר ניו יורק, ניו ג'רזי, צפון פנסילבניה ומערב קונטיקט, וגרמה לבניינים לרעוד בפילדלפיה ומצפון לבוסטון. ממשטרת ניו יורק נמסר כי לא דווח על נזקים או נפגעים באירוע.

בניין שקרס בטייוואן בשל רעידת האדמה
בניין שקרס בטייוואן בשל רעידת האדמה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע, בלילה בין שלישי לרביעי, רעידת אדמה הרסנית בעוצמה 7.2 הכתה את טייוואן - החזקה ביותר באי מזה 25 שנה. 9 בני אדם נהרגו ויותר מ-900 נוספים נפצעו, וכ-50 בני אדם מוגדרים נעדרים, אחרי שרשתות הטלפון במדינה נפלו ואבד הקשר עמם. כמו כן, לפחות 26 בניינים קרסו, מחציתם במוקד הרעש - העיר חוואליין שלחופו המזרחי של האי.

כלי תקשורת בסין דיווחו כי הרעש הורגש גם במחוז פוג'יאן שבדרום-מזרח המדינה, וברויטרס דווח כי הרעידה הורגשה גם בשנחאי. הרעש גרם למפולות הרים במחוז חוואליין, כאשר לפי שירותי הכבאות וההצלה באי, אדם אחד נמחץ למוות בידי הסלעים.