"עוסקות בפעילות BDS": מדינת ניו יורק תפסיק להשקיע ביוניליוור

קרן הפנסיה של המדינה הודיעה כי תגביל את אחזקותיה בתאגיד, שבבעלותו המותג בן אנד ג'ריס, בתגובה להפסקת המכירות בשטחי יהודה ושומרון. השגריר ארדן: "להחרמת ישראל ולאנטישמיות יש מחיר"

זמן צפייה: 00:41

קרן הפנסיה הממשלתית של מדינת ניו יורק הודיעה הלילה (שישי) כי תגביל את אחזקותיה בתאגיד יוניליוור, המחזיק בבעלותו מותגים רבים וביניהם בן אנד ג'ריס, בתגובה להגבלה שהטילו בחברה על מכירת מותג הגלידות המוכר בשטחי יהודה ושומרון.

בהודעות דוברות שנשלחה ממשרדו של תומאס דינאפולי, מבקר מדינת ניו יורק, נאמר כי נמצא שהחברה וחברת הבת שלה "עוסקות בפעילות BDS", בהתייחסו לתנועת "חרם על מימוש השקעות", השואפת לבודד את ישראל בגלל יחסה לפלסטינים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיתוג מחדש: פייסבוק הכריזה על השם החדש – Meta

יאיר נתניהו האשים את היועמ"ש: "לא אכפת לו שאירצח"

הדלק מזנק והבהלה לחד-פעמי: גל עליית מחירים מיום שני

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב להחלטה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תודה למדינת ניו יורק שעומדת לצידנו במאבק נגד האנטישמיות של בן אנד ג׳ריז ויוניליוור. המסר מתפשט: להחרמת ישראל ולאנטישמיות יש מחיר! נמשיך לפעול בכל הכח כדי שעוד ועוד מדינות יצטרפו להחלטה של ניו יורק".

 

לקרן הפנסיה המשותפת של מדינת ניו יורק יש אחזקות ביוניליוור בשווי 111 מיליון דולר, כך נמסר ממשרד המבקר. הקרן של ניו יורק היא קרן הפנסיה הציבורית השלישית בגודלה בארצות הברית. פקידי פנסיה במדינות אחרות, כולל ניו ג'רזי, אריזונה ופלורידה, עברו גם הם למכור את מניותיהם ביוניליוור, או שהגבילו רכישת מניות חדשות מסיבות דומות.