בן 63 שמתח ביקורת על ראש העיר: זהו החשוד בירי ברכבת התחתית בניו יורק

על פי משטרת ניו יורק, פרנק ר. ג'יימס שנכח ברכבת התחתית חשוד במעורבות באירוע בסאנסט פארק, ופרס בשווי 50 אלף דולר מוצע תמורת כל מידע שיוביל למעצרו. בתוך כך, דיווחו החוקרים כי נמצא אקדח נוסף בזירה ומפתחות לרכב שחנה כ-10 ק"מ מזירת האירוע

זמן צפייה: 00:42

משטרת ניו ירוק פירסמה הלילה (רביעי) כי היא מחפשת אחר חשוד במעורבות באירוע הירי שאירע אמש בברוקלין. החשוד, פרנק ר. ג'יימס, הוא בן 63, ויש לו כתובות שונות בפילדלפיה ובוויסקונסין. משטרת ניו יורק טוענת כי ג'יימס לקח את הקו N ברכבת התחתית בו התבצע הירי, והרשויות מציעות 50 אלף דולר עבור כל מידע שיוביל למעצרו.

משטרת ניו יורק הוסיפה כי מחקירתה עולה שלפחות 33 כדורים נורו באירוע בברוקלין וכי אקדח נוסף נמצא בזירה. עוד מצאו החוקרים מפתחות רכב שהובילו אותם למשאית שחנתה כ-10 ק"מ מזירת האירוע, אותה על פי החשד ג'יימס שכר.

בנוסף, ג'יימס פירסם לאחרונה מספר סרטונים בעמוד היוטיוב שלו, בהם מתח ביקורת על חוסר הטיפול של ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, בבעיית חסרי הבית בעיר. עוד טען ג'יימס בסרטוניו כי הוא "קורבן של תוכנית הבריאות הנפשית" של ראש העיר, והוא נכנס כעת "לאזור המסוכן". "אני בן 63 עכשיו", אמר באחד הסרטונים, "מלא שנאה, מלא כעס ומלא מרירות".

Whatsapp Image 2022 04 12 At 1
תחנת הרכבת בברוקלין לאחר הירי | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול בשעה 08:24 בבוקר (שעון ניו יורק), לפני הגעת הרכבת לתחנת רחוב 36 של המטרו, אדם חבוש במסכת גז הפעיל רימון עשן בקרון והחל לירות בנוסעי הרכבת. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום בעוד הפצועים ברחו מהקרון מלא העשן ברגע שיכלו. החשוד הוא אדם כהה עור, בעל מבנה גוף גדול והוא לבש וסט ירוק מעל סווטשירט ירוק.

Whatsapp Image 2022 04 12 At 1
כוחות מחוץ לתחנת הרכבת בברוקלין | צילום: רויטרס

ברשת CNN פורסם כי לפי מקורות בכוחות הביטחון, נמצאו בתחנה הנשק שבו השתמש וכן מספר מחסניות. לפי ההערכות, במהלך הירי היה מעצור בנשק - מה שמנע הרג ופגיעה גדולה יותר באזרחים. המניע לירי עוד לא ברור, אך כרגע ככל הנראה האירוע לא נחשד כאירוע טרור. עם זאת, במשטרה המקומית אמרו כי "לא שוללים אף אופציה".