טייוואן: הרוגים ופצועים ברעידת האדמה העוצמתית באי מזה 25 שנה

רעידה בעוצמה 7.2 פקדה הלילה את האי שממזרח לסין. 9 בני אדם נהרגו ויותר מ-900 נפצעו, אחרי שעשרות מבנים קרסו. לפחות 131 בני אדם עדיין לכודים בהריסות, עשרות נוספים מוגדרים נעדרים בשל נפילת רשתות הטלפון במדינה. בעקבות הרעש: אזהרת צונאמי בדרום יפן ובפיליפינים

זמן צפייה: 00:28

רעידת אדמה הרסנית בטייוואן: 9 בני אדם נהרגו ויותר מ-900 נוספים נפצעו ברעש שפקד הלילה (בין שלישי לרביעי) את האי שממזרח לסין. 50 בני אדם מוגדרים נעדרים, אחרי שרשתות הטלפון במדינה נפלו - ואבד הקשר עמם. עוצמת הרעידה שנמדדה היא 7.2, החזקה ביותר בטייוואן מזה 25 שנה. לפחות 26 בניינים קרסו, מחציתם במוקד הרעש - העיר חוואליין שלחופו המזרחי של האי. 131 בני אדם עדיין לכודים בתוך מבנים שהתמוטטו.

הרב הראשי של טייוואן שלומי טביב אמר ל"העולם הבוקר": "שני ישראלים נתקעו מתחת למנהרה - ויצרו קשר עם השגרירות בטאיפיי". בשל הרעידה, פורסמה אזהרת צונאמי בדרום יפן ובפיליפינים, כאשר מספר גלי צונאמי קטנים כבר הגיעו לאוקינאווה, האי הדרומי של יפן הסמוך לטייוואן. תושב טיוואן מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי עדיין ניתן להרגיש רעידות משנה באי. ראש המרכז הסיסמולוגי בטייוואן מסר ל"ניו יורק טיימס" כי במהלך הימים הקרובים צפויות באי רעידות נוספות בעוצמה שבין 6.5 ל-7.

כוחות כיבוי והצלה בזירת בניין שקרס טייוואן רעידת אדמה
כוחות כיבוי והצלה בזירת בניין שקרס | צילום: רויטרס

כלי תקשורת בסין דיווחו כי הרעש הורגש במחוז פוג'יאן שבדרום-מזרח המדינה. עוד דווח ב"רויטרס" כי הרעידה הורגשה גם בשנחאי. הרעש גרם למפולות הרים במחוז חוואליין, כאשר לפי שירותי הכבאות וההצלה באי - אדם אחד נמחץ למוות בידי הסלעים.

חברת החשמל המקומית מסרה כי יותר מ-87 אלף בתי אב בטייוואן עדיין מנותקים מחשמל - אך תחנות הכוח הגרעיניות במדינה לא נפגעו. ראש ממשלת יפן פומיו קישידה הצהיר כי מדינתו תספק לטייוואן "כל סיוע שיידרש".

מפולת בטיוואן בשל רעידת האדמה
מפולת בטיוואן בשל רעידת האדמה | צילום: רויטרס

הרעידה פקדה את האי בסביבות 8 בבוקר, שעון הבירה טאיפיי, בשעה שרבים עשו את דרכם לעבודה ולמסגרות החינוך. עובד בביה"ח בטאיפיי מסר ל"רויטרס": "זה היה חזק מאוד. הרגשתי כאילו הבית הולך להתמוטט".

נזק בדירה בטאיפיי בירת טיוואן בשל רעידת אדמה
בל הרעש: נזק בדירה בטאיפיי, בירת טיוואן | צילום: רויטרס

לפי סוכנות הידיעות הרשמית של טייוואן, רעידת האדמה האחרונה שדומה במימדיה לזו שפקדה הלילה את האי, אירעה בשנת 1999 - והביאה למותם של 2,400 בני אדם. עוצמת הרעש הייתה 7.6, וכ-50 אלף בניינים נהרסו או ניזוקו כתוצאה ממנו.