מחדל עולמי: שיעורי תמותה גבוהים בבתי אבות במדינת ניו יורק

בארה"ב פורסם כי לפחות 1,109 דיירי בתי אבות מתו עד כה מקורונה - במדינה שבה מתו בסך הכול כ-17 אלף איש. בברוקלין הלכו לעולמם לא פחות מ-55 דיירים במוסד גריאטרי אחד

זמן צפייה: 00:57

במדינת ניו יורק, בדומה לישראל, שיעור ניכר מכלל המתים מנגיף הקורונה הם קשישים המתגוררים בבתי אבות - כך פרסם אתמול (שישי) הוול סטריט ג'ונרל. לפחות 1,109 דיירי בתי אבות ברחבי המדינה, שחווה את התפרצות הקורונה המשמעותית ביותר בארצות הברית, מתו לאחר שנדבקו בנגיף. סך כל המתים במדינת ניו יורק עומד על 17,131.

אחד מבתי האבות שבו נרשם מספר המתים הרב ביותר, הוא המרכז הרפואי "קובל היל" שבברוקלין, עם 55 דיירים שהלכו לעולמם. בבית האבות ישנן בסך הכול כ-300 מיטות. בארבעה בתי אבות בברונקס, בקווינס ובסטטן איילנד, מתו לפחות 40 בני אדם בכל מוסד.

דייר בבית האבות קובלר היל בברוקלין ניו יורק מפונה על ידי צוות רפואי | צילום: רויטרס

"אלה זמנם סוריאליסטיים, ואנחנו סובלים כמו כולם", אמר ד"ר רוי גולדברג, הרופאי הראשי בבית הרבות "קינגס הארבור", שבו מתו 45 דיירים. "כל מוות הוא שובר לב".

העיר ניו יורק, שחווה כיום את ההתפרצות הקשה ביותר בתוך המדינה, סובלת כאמור גם ממקרי תמותה רבים בבתי האבות, עם 680 מקרי מוות. בקווינס נרשמו 202 מקרי מוות.

המצב דומה במדינה השכנה ניו ג'רזי, שם 1,530 דיירי דיור מוגן הלכו לעולמם כתוצאה מקורונה. מדובר בכ-40% מכלל מקרי המוות במדינה.

ארצות הברית עודנה מוקד התפרצות הקורונה הגדול ביותר בעולם, עם יותר מ-710 אלף בני אדם שנדבקו, ולמעלה מ-37 אלף מתים. כאמור, ניו יורק היא מוקדת ההתפרצות המשמעותי ביותר עם 233,951 מקרי הדבקה. ניו ג'רזי היא המדינה השנייה אחרי ניו יורק, עם 78,467, ויותר מ-3,800 מתים.

60 דיירי בתי אבות מתו מקורונה עד כה בישראל 

בישראל בסך הכול מתו 60 דיירים בבתי אבות. משרד הבריאות החל לבדוק אתמול אם דיירים רבים מבתי אבות באשדוד שנבדקו ומצאו חיוביים לקורונה - כלל לא חלו בנגיף. החשד הוא כי 14 מטופלים במרכז הגריאטרי בעיר פונו למחלקות הקורונה בבתי החולים אסותא ואושפזו לצד חולים מאומתים - אולם מבדיקות חוזרות שנעשו להם התברר כי הם אף פעם לא נדבקו בקורונה. ששת העובדים שנמצאו חיוביים נבדקו שוב וכולם שליליים.

הבדיקות בוצעו במכון ויצמן שברחובות, וכעת בודקים במשרד הבריאות היכן נפלה הטעות. בשל המקרה ייערכו בדיקות חוזרות לכלל הדיירים והדיירות בבית גיל הזהב באשקלון, זאת על מנת לבדוק אם גם במקרה הזה נפלה טעות.

מבית החולים אסותא באשדוד נמסר בתגובה: "ביום רביעי האחרון התאשפזו בבית החולים מספר מטופלים ממוסד גראטרי לאחר שנטען כי נמצאו חיוביים לקורונה. בבדיקה חוזרת שנעשתה הפעם על ידנו, נמצא כי המטופלים אינם חולים בקורונה. פרטי המקרה הועברו למשרד הבריאות".

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

‏ממכון וייצמן נמסר בתגובה: "‏המעבדה המתקדמת במכון ויצמן למדע פועלת בפיקוחו ובאחריותו הבלעדית של משרד הבריאות. לפי הנחיות משרד הבריאות, בדיקות שתוצאתן גבולית – כפי שהיה במקרה זה - נקבעות כחיוביות. המכון ומשרד הבריאות משתפים פעולה באופן מלא".