בעקבות המשבר בכלכלה העולמית - דיון בהול מתכנס בפריז

יום לאחר אישור תוכנית החירום בקונגרס האמריקני, מנהיגי גרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה נועדים בפריז לוועידת פסגה בעקבות המשבר בכלכלה העולמית. מנהיגי המעצמות הכלכליות של אירופה מנסים למצוא דרך להגביל את השפעת המשבר הפיננסי העולמי על השוק האירופי. ובארץ - דריכות לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א מחר

(3:54 דק')

בצל חשש כבד ליציבות מערכת הבנקים האירופית התכנסו היום (שבת) בפריז מנהיגי גרמניה, בריטניה צרפת ואיטליה לוועידת פסגה שמארח הנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי. סרקוזי ומנהיגי המעצמות הכלכליות של אירופה נועדים במטרה למצוא דרך להגביל את השפעת המשבר הפיננסי העולמי על השוק האירופי.

הוועידה מתכנסת לאחר שבית הנבחרים האמריקני אישר אתמול בערב ברוב של 263 בעד מול 171 נגד, את "תכנית החילוץ" של ממשל בוש, שאמורה להזרים כ-700 מיליארד דולרים למגזר הפיננסי ולנסות לבלום את המשבר הכלכלי הנוכחי. בתכנית שאושרה נעשו שינויים לאחר שבית הנבחרים דחה אותה בגרסתה הקודמת ביום שני.

התוכנית נועדה להעניק חיים חדשים לכלכלה העולמית ובייחוד לשוק חילופי האשראי בין הבנקים שקפא לחלוטין מאז פרוץ המשבר. כמו כן תנסה התוכנית לעזור לכל אותם גופים כלכליים שנתקלו בקשיים עקב המשבר בתחום המשכנתאות.

מטרת הוועידה בפריז היא להוכיח לבעלי העסקים, למשקיעים ולבוחרים באירופה כי הם יכולים לסמוך על הממשלות שלהם שיפעלו במהירות במקרה של סכנה לבנקים בכך שידאגו להם למקורות מימון. כך הבנקים ימשיכו לעבוד וחסכונותיהם של האזרחים יהיו מוגנים - זאת ללא התחשבות בגבולות לאומיים.

המנהיגים ינסו לגבש חזית אחידה כדי לספק את התמיכה הנחוצה להגנה על המוסדות הפיננסיים מקריסה, קריסה שתאיים על המערכת הכלכלית של אירופה כולה.