טרור בלונדון: 29 פצועים בפיצוץ מטען מאולתר ברכבת התחתית

על פי המשטרה בבריטניה, רוב הפצועים סובלים מכוויות כתוצאה מהפיצוץ, אף אחד לא בסכנת חיים. המשטרה מתייחסת לאירוע כטרור. הפיצוץ התרחש בתחנת הרכבת "פרסונס גרין", צוות חומרים מסוכנים הגיע למקום והמשטרה המליצה להתרחק מהתחנה. בהמשך הושבתו תחנות נוספות בעקבות "תקרית"

פיצוץ מכל בתחנת רכבת בלונדון
פיצוץ מכל בתחנת רכבת בלונדון | צילום: טוויטר

29 אנשים נפצעו בפיצוץ מטען מאולתר בתחנת רכבת תחתית בלונדון, אף אחד מהם לא בסכנת חיים או במצב חמור, כך על פי הודעת המשטרה שהוסיפה כי היא מתייחסת לפיצוץ כ"אירוע טרור". ב"סאן" דווח על מצוד אחר חשוד הנושא סכין ועל מטען נוסף שנמצא. בהמשך נסגרו תחנות נוספות בעקבות "תקרית".

מרבית הפצועים נפגעו מכוויות לאחר שהמטען התפוצץ ברכבת בעת שהייתה בתחנת "פרסונס גרין" שברובע פולהאם. על פי עדי ראייה, שאר הפצועים נרמסו על ידי נוסעים מבוהלים במהלך המנוסה. המשטרה הודיעה כי מאות בלשים עוסקים בחקירת האירוע, לצד אנשי סוכנות הביון של בריטניה, ה-MI5.

צוות חומרים מסוכנים של שירותי החירום הגיע לזירה והחל בהערכת מצב, המשטרה המליצה שלא להתקרב לאזור התחנה. שירותי הכבאות הבריטיים הודיעו כי שש כבאיות פועלות בזירה ו-50 כבאים משתי יחידות. כמו כן נסגרה תנועת הרכבות בין תחנת "ארלס קורט" ותחנת "ווימבלדון".

רשת "סקיי ניוז" דיווחה מפי עדויות כי באחת הרכבות בתחנה הוכרז מצב חירום. "כולם צורחים ורצים מהרכבות", נכתב בציוץ בטוויטר שאינו מאומת. עד ראייה נוסף אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי היה על הרכבת, שמע רעש כלשהו ואז דלת הקרון הסמוך עלתה באש.

ראשת הממשלה תרזה מיי התייחסה לפיצוץ ואמרה: "מחשבותינו עם אלו שנפצעו בפרסונס גרין ועם שירותי החירום ששוב הגיבו במהירות ובאומץ לאירוע הנחשד כטרור, בתחנת הרכבת התחתית במערב לונדון". בתום ישיבה ביטחונית של הגוף העוסק במקרי חירום בממשלה, הצהירה מיי כי רשויות הביטחון עושות הכל על מנת לאתר את החשודים וכי רמת הכוננות במדינה לא השתנתה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב לאירוע בחשבון הטוויטר שלו. "עוד התקפה בלונדון ע"י טרוריס לוזר. אלו אנשים חולים ומשוגעים שהיו במעקב המשטרה. חייבים לנקוט יוזמה", כתב והמשיך בציוץ נוסף: "חייבים לטפל בהם בדרך הרבה יותר קשוחה. האינטרנט הוא כלי הגיוס העיקרי שלהם וצריך לנתק אותו".

פיצוץ בתחנת רכבת תחתית בלונדון
פיצוץ בתחנת רכבת תחתית בלונדון | צילום: טוויטר

בווידאו: זירת האירוע (AP)

 

מוקדם יותר הבוקר בפריז, אדם חמוש בסכין ניסה לדקור חייל, לפי דיווחים בתקשורת הצרפתית תוך כדי צעקות שמזהות אותו עם דאעש. החייל הצליח לחמוק ללא פגע, האיש נעצר וחקירת טרור נפתחה.