אמונה עיוורת: כך נראו המהומות בהודו לאחר מעצר הגורו הנערץ שהורשע באונס

הודו סוערת אחרי שבית המשפט שלח את מנהיג הכת שהורשע באונס שתיים מחסידותיו לעשר שנות מאסר. במחאה על המעצר, 200 אלף איש יצאו לרחובות, ניפצו חלונות של ניידות משטרה, יידו אבנים והציתו מכל הבא ליד. מה סוד כוחו של גורמיט רם רחים סינג, שהוא גם כוכב קולנוע וטלוויזיה?

מהומות בצפון הודו בעקבות הרשעת מנהיג כת באונס
מהומות בצפון הודו בעקבות הרשעת מנהיג כת באונס | צילום: רויטרס

עלה ל-36 מספר ההרוגים במהומות בהודו, לאחר שבית המשפט במדינה הרשיע גורו בשם גורמיט רם רחים סינג באונס שתי חברות כת שהנהיג.

מדובר בגורו כה גדול ונערץ, שהשופט טס אליו במיוחד כדי לקבוע את גזר דינו - 10 שנות מאסר. מנהיג הכת בן ה-50 טוען כי יש לו 60 מיליון מאמינים. הרשויות בהודו העריכו כי הרשעת סינג עלולה לגרום למהומות בקרב עשרות אלפי תומכיו, שישנו מחוץ לבית המשפט, ולכן נערכו מראש לאפשרות זו.

המפגינים ניפצו חלונות של ניידות משטרה, יידו אבנים ופצעו אנשים קשה מאוד. כשצופים בתמונות מהעימותים, ניתן להבין כי שא מדובר בגורו רגיל, אלא מישהו שהוא גם כוכב.

סינג הורשע באונס של 2 נשים בשנת 2002. התביעה טוענת שיש עוד 48 נשים שהחקירה שלהן נמצאת באיזשהו שלב. לא כולן היו כל כך נחרצות כמו שתי הנשים הללו שנלחמו מלחמה קשה מאוד להביא להרשעתו. עורכי הדין של הגורו מספרים שהם הולכים לערער על הפסיקה הזו.

גורמיט רם רחים סינג שהורשע באונס שתי חברות כת
גורמיט רם רחים סינג שהורשע באונס שתי חברות כת | צילום: אתר Dera Sacha Sauda

משפטו של סינג נמשך 15 שנים וראשיתו בשנת 2002, עת אחת מחברות הכת שלחה מכתב לראש ממשלת הודו והאשימה את סינג בהתעללות מינית. במהלך המשפט טען סינג כי הוא אינו מסוגל לקיים יחסי מין "מבחינה פיזית ומנטלית". חברי הכת, שמקדמת צמחונות ופועלת נגד התמכרות לסמים. זו אינה הפעם הראשונה שהכת מעורבת באירועים אלימים. בשנת 2007 נהרגו שלושה אנשים בעימות בין חברי הכת ומאמינים סיקים. סינג עצמו נחקר גם בעבר בעניין של רצח, אז לא יצא מזה שום דבר, אבל יכול להיות שהתיק הזה ייפתח שוב.