ההצפות ביוסטון - משפחה ישראלית נצורה בביתה: "הבן הגיע הביתה בשחייה"

העיר הרביעית בגודלה בארה"ב שקועה מתחת לכמה מטרים של מים, לאחר שהסופה "הארווי" הביאה כמויות אדירות של גשם. הגשמים נרגעו מעט אבל צפויים לחזור בימים הקרובים. בריאיון ל"חמש עם רפי רשף" סיפרה אלינור מילוא כיצד משפחתה מתמודדת • וגם: הכתבת שהצילה נהג משאית מטביעה

בית משפחת מילוא הישאלית ביוסטון שהוצף בעקבות הסופה "הארווי"
בית משפחת מילוא הישאלית ביוסטון שהוצף בעקבות הסופה "הארווי" | צילום: חדשות 10

בעיר יוסטון שבטקסס, הרביעית בגודלה בארצות הברית, נמשכים מאמצי החילוץ לאחר שהסופה "הארווי" גרמה להצפות ברחבי העיר. כמויות עצומות של גשמים ירדו בימים האחרונים לאחר שהסופה פגעה בעיר.

מאות אלפי בתים ומכוניות שקעו, רבע מיליון איש מנותקים מחשמל והחזאים מעידים שכמויות הגשם חסרות תקדים. הסופה הוגדרה בתחילה הוריקן בדרגה ארבע וכעת ירדה לסופה טרופית בדרגה אחת, כאשר היום נרגעו הגשמים. אך ביומיים הקרובים צפויים הגשמים לחזור ולהכות בחוזקה גדולה יותר מכל מה שהיה עד עתה.

>> הסופה "הארווי" - כתבות נוספות:
הסופה בטקסס: הערכה - יותר מ-30 אלף איש יזדקקו למחסה זמני

אליגטורים בחצר וחילוץ ברחובות המוצפים: הסופה משתקת את יוסטון

נגד הרוח: הכתבים האמריקנים שמדווחים מעיצומה של הסופה "הארווי"

הנזק לרכוש נאמד בעשרות מילארדי דולרים, אך למרות הגשמים הקשים מספר הנפגעים בגוף קטן יחסית. חמישה אנשים נהרגו בטקסס כולה, עוד 2,000 אנשים חולצו על פי המשטרה ו-185 קריאות לעזרה עדיין לא טופלו. במקלטי החירום בעיר שוהים 5,600 אנשים, כך על פי ראש העיר סילבסטר טרנר, שהוסיף כי המספר צפוי לעלות בהרבה.

בית משפחת מילוא הישאלית ביוסטון שהוצף בעקבות הסופה
בית משפחת מילוא הישאלית ביוסטון שהוצף בעקבות הסופה "הארווי" | צילום: חדשות 10

ביתה של משפחת מילוא הישראלית הוצף גם הוא. בריאיון לתוכנית "חמש עם רפי רשף", אם המשפחה אלינור מילוא סיפרה על האירועים החריגים. "קיבלנו הודעות על הגשמים לטלפונים כשהיינו במסעדה", אמרה, "לא הספקנו להגיע הביתה ולאסוף את הילדים".

היא סיפרה כי כשהגיעו לביתם כבר לא היה ניתן לנוע בין הבתים, ולכן שניים מילדיהם נלכדו בבתים של חברים. "הילדה הקטנה עדיין אצל חברים", סיפרה, "אנחנו לא יכולים להגיע אליה, ביקשנו סירת גומי מהשכנים אבל לאף אחד לא היה". לעומת זאת, הבן הגדול הצליח לחזור: "הוא שחה הביתה יחד עם חבר", סיפרה.

"אנחנו נצורים בבית ולא יכולים לצאת, העלנו אוכל ושתיה ופתחנו מטבח בקומה למעלה", הוסיפה אלינור, "בשעות האחרונות המים יורדים קצת אבל אמור להגיע גל נוסף. גם אם היינו יכולים לצאת, אין לאן, אין אפשרות להגיע לשום מקום. זה מפחיד, קצת חוויה אבל בעיקר מפחיד".

הצפות במדינת טקסס שבארצות הברית בעקבות הסופה
הצפות במדינת טקסס שבארצות הברית בעקבות הסופה "הארווי" | צילום: רויטרס