לפחות 13 הרוגים ו-80 פצועים בפיגוע דריסה בברצלונה; חשוד נורה למוות

רכב מסחרי פגע במספר הולכי רגל בשדרות הראמבלס - הטיילת עמוסת התיירים המזוהה ביותר עם ברצלונה. המשטרה אישרה כי מדובר באירוע טרור; שני חשודים נעצרו. לא ברור אם ישנם ישראלים בין הנפגעים • חשוד שנמלט מהאירוע דרס שלושה שוטרים ונורה למוות

פיגוע דריסה בברצלונה
פיגוע דריסה בברצלונה | צילום: רויטרס

פיגוע דריסה בברצלונה. רכב מסחרי דרס היום (חמישי) למוות לפחות 13 הולכי רגל במרכז העיר ברצלונה, ופצע לפחות 80, רובם במצב קשה וחלקם ילדים. המשטרה המקומית הצהירה כי היא מתייחסת לדריסה כאירוע טרור. הדריסה התרחשה באזור השעה 18:30 בשדרות הראמבלס, הטיילת עמוסת התיירים המזוהה ביותר עם העיר.

בשעתיים שלאחר האירוע המשטרה ערכה חיפושים אחר רכב חשוד נוסף, ובאזור השעה 20:30 מצאה אותו כמה עשרות ק"מ ממרכז ברצלונה. אחד החשודים נורה למוות על ידי שוטרים כ-20 ק"מ ממרכז ברצלונה, לאחר שדרס ופגע בשלושה שוטרים. חשוד אחר, מהגר צרפתי ממוצא מרוקני, דריס הוגביר, נעצר. עדיין לא ברור אם ישנם חיפושים אחר חשודים נוספים.

>> הטרור באירופה - כתבות נוספות:

צרפת: חשוד בביצוע פיגוע הדריסה בפריז נורה ונעצר

פיגוע דריסה ודקירה בלונדון: שישה בני אדם נהרגו במתקפה משולבת

בריטניה: אדם נהרג ו-10 נפצעו באירוע דריסה מחוץ למסגד בלונדון

העצור הוגביר ישב בכלא פיגרס שבקטלוניה והשתחרר בשנת 2012. לפני כשנתיים, כתב בפייסבוק כי יש "להרוג את כל הכופרים ולהשאיר רק את המוסלמים האדוקים".

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_maatzartizer_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_rl2bchwk' duration='24'']

בתי החולים בברצלונה קלטו עשרות נפגעים. הדריסה בוצעה על ידי רכב מסחרי גדול שכור. הוא ננטש באמצע הטיילת ונמצא כשחלקו הקדמי הרוס לאחר שפגע בהולכי הרגל. רכב שני נשכר לטובת מילוט מזירת האירוע.

המשטרה סגרה חלק מן הטיילת וגם תחנות הרכבת התחתית באזור נסגרו. ממשרד החוץ נמסר כי העיר מטיילים ישראלים רבים, אך נכון לשעה זו לא לא ידוע על נפגעים ישראלים באירוע. מנכ"ל מד"א אלי בין: "נכון לרגע זה לא ידוע על ישראלים או יהודים שנפגעו בפיגוע".

מפת אירוע הדריסה:

 

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_news170817barcelona_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_l5qqxpfh' duration='10'']

משטרת ברצלונה הורתה לכל המוסדות היהודים בברצלונה לסגור את המקומות ולא להתקהל - האירוע התרחש סמוך למסעדה היהודית הכשרה "מכבי".

לא היו התרעות ספציפיות לפיגוע בספרד לפני האירוע במודיעין הספרדי. באופן יחסי ליבשת, ספרד נהנתה משקט יחסי מבחינת טרור. האירוע הגדול האחרון במדינה ב-2004.

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא טראמפ מעודכן באירועים כל העת. טראמפ צייץ כי הוא יעשה כל מה שדרוש על מנת לעזור לספרד. "ברצלונה, היי גדולה וקשוחה - אנחנו אוהבים אותך", כתב הנשיא".

גם שר החוץ האמריקני, רקס טילרסון, התייחס לאירוע: "נעזור אם יהיה צורך, הקונסולות שלנו מסייעות לאמריקאים בספרד". עוד אמר כי ארצות הברית וידידותיה נחושות להילחם בטרור ברחבי העולם.

פיגוע דריסה בברצלונה
פיגוע דריסה בברצלונה | צילום: רויטרס

צעיר שהיה במקום, מארק אספרסיה, אמר בראיון ל-BBC: "היה רעש גדול וכולם רצו למחסה. היו הרבה אנשים, הרבה משפחות. נדמה לי שמספר אנשים נפגעו. היה נורא, הייתה פאניקה. פשוט זוועה". ברק, צעיר ישראלי שנמצא כעת בברצולנה, מעיד כי בשעה זו בעיר "כל הרחובות ריקים לחלוטין מאדם. אין מכוניות חוץ מניידות".

עד ראייה אחר, אסף שלום, מספר כי השמועה ברחבי העיר היא שלאחר אירוע הדריסה חמושים יצאו מן הרכב ונכנסו לאחד מבתי העסק בטיילת ה"רמבלה".

דריסה בברצלונה, הואן הפוגע
דריסה בברצלונה, הואן הפוגע | צילום: ללא קרדיט
תיירים ומקומיים לאחר פיגוע הדריסה בברצלונה
תיירים ומקומיים לאחר פיגוע הדריסה בברצלונה | צילום: AFP