פיגוע דריסה ודקירה בלונדון: שישה בני אדם נהרגו במתקפה משולבת

הטרור שוב מכה בבריטניה • רכב מסחרי דהר לתוך קהל על גשר לונדון, בלב הבירה הבריטית; לאחר מכן יצאו שלושת המחבלים מן הרכב ודקרו עוברים ושבים במסעדה באיזור הבורו מרקט הסמוך. עשרות פצועים פונו לבתי החולים ושלושת המעורבים בפיגוע נורו למוות. משרד החוץ: עד כה לא ידוע על נפגעים ישראלים

שוטרים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע שבוצע עליו
שוטרים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע שבוצע עליו | צילום: גטיאימג'בנק/GettyImages

חמישה ימים לפני הבחירות בממלכה: אירוע דריסה ודקירה רב נפגעים בבירת בריטניה הלילה (ראשון). המשטרה אישרה כי מדובר באירוע טרור.

המשטרה הבריטית הודיעה כי לפחות שישה בני אדם נהרגו ו-48 נוספים נלקחו לקבלת טיפול רפואי בחמישה בתי חולים שונים ברחבי לונדון. שלושה מחבלים שהיו מעורבים במתקפת הטרור נורו למוות שמונה דקות לאחר קבלת הדיווח הראשון בנושא. משרד החוץ הודיע כי עד כה לא ידוע על נפגעים ישראלים במתקפת הטרור.

לכתבות נוספות בנושא הטרור בבריטניה:

תיעוד מהמתקפה בלונדון: שוטרים מבקשים מאנשים לשכב על הרצפה

"היה פיצוץ, ואז הורים צעקו את שמות ילדיהם": עדויות מזירת הפיגוע במנצ'סטר

האירוע התרחש כשמסחרית פגעה בעוברי אורח באזור גשר לונדון. בהמשך, הנהג ושני מפגעים נוספים יצאו מהרכב והחלו לדקור אנשים במסעדה בבורו מרקט. הגשר נסגר וכוחות משטרה נרחבים נמצאים בזירה ומחפשים אחר מפגעים נוספים. לאחר מכן דווח כי קיימת זירה שלישית ברובע ווקסהול, אך המשטרה אישרה כי מדובר בדיווח שווא.

שוטרים ואזרחים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע
שוטרים ואזרחים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע | צילום: רויטרס

כוחות הביטחון עדכנו את ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי במתרחש בגשר לונדון. בעקבות האירוע, רשות התחבורה של לונדון סגרה שלוש תחנות רכבת תחתית בלונדון בסביבת הגשר.

לאחר מכן הכריזה ראש ממשלת בריטניה כי המתקפות בשתי הזירות - בגשר ובבורו מרקט, הן ככל הנראה "אקט של טרור". מיי תכנס היום (ראשון) ישיבת חירום מיוחדת בעקבות הפיגוע.

ראש האופוזיציה ויו"ר הלייבור ג'רמי קורבין הגדיר את האירועים כ"ברוטליים ומזעזעים. מחשבותינו עם הקורבנות ועם המשפחות". ראש העיר לונדון סאדיק חאן גינה בחריפות את פיגוע הטרור במרכז העיר ואמר כי מדובר ב"מתקפה מתוכננת ופחדנית שכוונה נגד אזרחים תמימים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ: "בכל מה שיידרש מארצות הברית לסייע ללונדון ולבריטניה, נהיה שם. אנחנו איתכם, שאלוהים יברך אתכם".

שוטרים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע שבוצע עליו
שוטרים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע שבוצע עליו | צילום: רויטרס
הטנדר בעזרתו בוצע פיגוע הטרור על גשר לונדון
הטנדר בעזרתו בוצע פיגוע הטרור על גשר לונדון | צילום: ללא
שוטרים ואזרחים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע
שוטרים ואזרחים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע
אזרחים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע
אזרחים באזור גשר לונדון לאחר הפיגוע | צילום: רויטרס