דרמה בבריטניה: הנסיך פיליפ ויתר על סמכויותיו המלכותיות

שעות לאחר שהופצו שמועות על מצבו הבריאותי ועל רקע ישיבת החירום שזימנה המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם, הודיע בית המלוכה כי הדוכס מאדינבורו יוותר על הסמכויות שלו החל מאוגוסט ויפסיק להופיע באירועים פומביים

הנסיך הבריטי פיליפ
הנסיך הבריטי פיליפ | צילום: רויטרס

הנסיך פיליפ החליט לפרוש מן מהחיים הציבוריים ולהעביר את סמכויותיו המלכותיות החל מחודש אוגוסט - כך מדווחים היום (חמישי) בבריטניה. דוכס אדינבורו, בעלה של המלכה אליזבת השנייה, יפסיק להופיע בפומבי.

מהארמון בבקינגהאם נמסר כי הנסיך, שיהיה בן 96 בקיץ הקרוב, זוכה לתמיכה מלאה מהמלכה אליזבת בצעדים האלו. עד כניסת ההחלטה לתוקף, יפעל פיליפ כרגיל: הוא חבר כיום ב-780 ארגונים שונים, ובחלקם אף עומד בראש. הוא צפוי להישאר חלק מאותם ארגונים, אך לא ייקח חלק בפעילותם.

לכתבות נוספות בחדשות 10 >>

התיק קורס: בית המשפט הורה לשחרר למעצר בית את החשוד ברצח בת זוגו

האונס הקבוצתי ביהוד: נעצר חשוד רביעי, נבדקת מעורבותו במעשים

הותר לפרסום: נחשפה חוליה שירתה לעבר בסיסי צה"ל והתנחלויות בשומרון

הודעת הפרישה של הנסיף פיליפ מבית המלוכה הבריטי
הודעת הפרישה של הנסיף פיליפ מבית המלוכה הבריטי | צילום: ללא קרדיט

מוקדם יותר היום דווח על ישיבת חירום שכינסה המלכה בשעות הבוקר המוקדמות, ולאחריה נפוצו שמועות שונות, בהן מותו של פיליפ וטענות על מצבה הבריאותי של אליזבת. גורם רשמי בבקינגהאם הגיב לדברים ואמר: "אתם יכולים להעריך בבטחה שהמלכה והנסיך בין החיים ומצבם טוב".

לפי גורם בארמון המלכותי, אליזבת נפגשה עם ראש הממשלה תרזה מיי, ופיליפ שהה במועדון קריקט בבירה לונדון. ב"דיילי מייל" דווח כי איש לא עודכן מראש בתוכן הפגישה, ובכלל זה עוזריה הבכירים ביותר של המלכה. "כולם נותרו תלויים באוויר", תיאר זאת גורם שנכח בפגישה.