שמחה דמרי היא הנרצחת הישראלית בפיגוע באיסטנבול

תושבת העיר דימונה, בת 60, היא אחת הנרצחות בפיגוע בטורקיה. היא הותירה אחריה שלושה בנים ובת וכן נכדים. בעלה אבי היה איתה בעיר ונפצע בינוני. ראש העיר בן ביטון: "עיריית דימונה בראשותי תעשה ככל שלאל ידה על מנת לסייע למשפחה ברגעיה הקשים והכואבים"

ההרוגה בפיגוע באיסטנבול, שמחה דמרי
ההרוגה בפיגוע באיסטנבול, שמחה דמרי | צילום: ללא קרדיט

שמחה דמרי היא הנרצחת הישראלית בפיגוע באיסטנבול. בעלה, אבי, נפצע גם הוא בפיגוע ומצבו בינוני.

הפצועים הישראלים: "מתפללים למען הקבוצה"

 

פעילה במפלגת השלטון בטורקיה לאחר הפיגוע: "הלוואי וכל הישראלים שם היו נהרגים"

דמרי, בת 60, תושבת העיר דימונה, הותירה אחריה שלושה בנים ובת ונכדים. "העיר דימונה כואבת ומשתתפת באבלה של משפחת דמרי על מותה של אם המשפחה, שמחה הי"ד, אשר נרצחה בתורכיה על ידי בן עוולה ששם לו למטרה לרצוח כמה שיותר יהודים", אמר ראש העיר בני ביטון.

ביטון הוסיף כי "משפחת דמרי ובראשה האב אבי והאם שמחה ע"ה, הנה משפחה שורשית בדימונה, מוכרת וידועה כתורמת לנזקקים ומסייעת למוסדות וגופים בסתר. שמחה ע"ה הותירה אחריה שלושה בנים ובת וכן נכדים, וכמובן - את שמה הטוב".

זירת הפיגוע בלב איסטנבול
זירת הפיגוע בלב איסטנבול | צילום: רויטרס

לסיום אמר ראש העיר כי "עיריית דימונה בראשותי תעשה ככל שלאל ידה על מנת לסייע למשפחה ברגעיה הקשים והכואבים. מי ייתן ומשפחת דמרי לא תדע עוד צער ובבניין ציון וירושלים תנוחם".

אלון רום, עד ראיה ישראלי שהיה באזור, אמר לחדשות 10 כי "נכנסתי לבית קפה ואז היה "בום" מטורף. אנשים התחילו לרוץ. הבנתי שכנראה שזה מה שזה נשמע".

בינתיים, מטוס הסיוע הראשון של משלחת מגן דוד אדום נחת בשדה התעופה באיסטנבול וצוותים של מגן דוד אדום בדרכם לבתי החולים שבהם נמצאים הפצועים.

הפיצוץ העז שאירע בלב הרובע המסחרי והתיירותי באיסטנבול הוביל למותם של חמישה בני אדם ופציעתם של 36 אחרים. על פי הערכות של גורמי מודיעין בטורקיה, האחראי לפיצוץ הוא ארגון המדינה האסלאמית דאע"ש, אבל לא נשללת האפשרות כי המחתרת הכורדית היא האחראית לו.