אבי קורן, היהלומן שנעצר בחשד להברחת שעונים: "רצו לעשות רעש בגלל שאני מפורסם"

בפסח האחרון העלה היהלומן הישראלי מבלגיה אבי קורן תמונה לאינסטגרם, של ידו מקושטת בשעוני יוקרה. רשות המסים דפקה על דלתו, הזמינו אותו לחקירה, נאמר לו שיפתחו נגדו בהליך פלילי - ובסופו של דבר הוא יצא בקנס על כך שלא הצהיר על שעוניו בכניסה לארץ, ושוחרר. "לא יצאתי מהבית בבלגיה", הוא מספר, "ישראל מובילה את העולם בצרי עין" • רשות המסים: "עומדים מאחורי החשדות"

אבי קורן, יהלומן ישראלי מבלגיה
אבי קורן, יהלומן ישראלי מבלגיה | צילום: חדשות 10

הכותרות בפסח האחרון חגגו: "נעצר בזכות האינסטגרם", "היהלומן הגנדרן", "חשד להברחת שעוני יוקרה". כעת, מספר חודשים לאחר שהמהומה שככה, והסערה הסתיימה בקנס בלבד מצד רשות המסים, היהלומן הישראלי אבי קורן מדבר לראשונה על החקירה נגדו.

קורן (31), בן למשפחת יהלומנים מקושרת ומוכרת, מתגורר בבלגיה 25 שנים ומצוי חזק בעסקי היהלומים ושעוני היוקרה. "הוא אישיות חשובה מאוד באירופה", מספר הדוד שלו, דודו באזוב, על האיש שמכר שעון גם לבעלה של קורטני קרדשיאן. עם 350 אלף עוקבים הוא אחד הישראלים הפופולריים ביותר באינסטגרם, בזכות סגנון החיים הנוצץ והראוותני שלו, שמתבטא בהעלאתן של עשרות תמונות בחודש לרשת החברתית. "איפה שאני רואה שוט יפה, אני מוציא את האייפון ומצלם", הוא מסביר.

רק שכאשר נחת בישראל בפסח האחרון, והעלה תמונה של ידו עם שעוני יוקרה ממלון באילת, החלה גם רשות המסים לעקוב אחריו, ולא בשביל לעשות "לייק". "פתאום קיבלתי דפיקות בדלת, הבחורים מהמכס הוציאו צו חיפוש לראות את הכספת", הוא סיפר לצינור. "אמרו לי 'תעריך את השעונים, שאלו כמה כל שעון שווה, וביקשו להתלוות לחקירה".

הוא נחקר בחשד להברחת שעוני יוקרה בשווי מיליון וחצי שקלים. נאמר לו שיפתחו נגדו בהליך פלילי. "החוקרים ראו שעונים שלי ושל אשתי, אמרתי לו שהם פרטיים שלי", שיחזר. ברשות המסים טענו שהוא מכר שלא כחוק את אחד השעונים, מה שהתברר לבסוף כלא מדויק. "מכרתי את השעון בבלגיה לבחור ישראלי, שעשה העברה בנקאית מישראל לבלגיה וקיבל את השעון בארץ", מבקש קורן להבהיר. לבסוף הוא נקנס על ידי רשות המסים ב-90 אלף שקלים, בשל אי-הצהרה על השעונים כרכושו הפרטי, ושוחרר.

אחרי שבני משפחתו נאלצו לשוב לבלגיה בלעדיו והוא נותר בארץ, הסתגר קורן בביתו. "אני לא מאחל לאויבים שלי לעבור דברים כאלה. לא רציתי לצאת מהבית, הרבה אנשים מכירים אותי ולא רציתי שיעצרו אותי ברחוב. בחקירה אמרו לי שרוצחים להרתיע ולעשות רעש בגלל שאני מפורסם. כנראה ראו את הפוטנציאל שיש בזה. אם זה לא הייתי אני, זה לא היה נגמר ככה. צרי עין יש בכל מקום, אבל מבחינת כמות, בישראל אנחנו מובילים".

מרשות המיסים נמסר בתגובה: "החשדות והראיות הוצגו בבית המשפט שאישר את המעצר. רשות המסים עומדת מאחורי החשדות".