גל הטרור באירופה: ישראל והאיחוד האירופי יהדקו את שיתוף הפעולה ביניהן

האיחוד האירופי נענה לבקשת ישראל והצדדים יגבירו את שיתוף הפעולה ביניהם ויחלקו מידע מודיעני רב בניסיון לעצור את גל הטרור המתחדש. אביה של ילדת בת המצווה שפיגוע הטרור אירע במסיבתה לחדשות 10: "ידענו שזה עניין של זמן עד שיכו בדנמרק"

ראש הממשלה נתניהו והנציגה העליונה של האיחוד האירופי למדיניות חוץ וביטחון, פדריקה מוגריני
ראש הממשלה נתניהו והנציגה העליונה של האיחוד האירופי למדיניות חוץ וביטחון, פדריקה מוגריני | צילום: קובי גדעון / לע"מ

אחרי בריטניה, בלגיה, אוסטרליה וצרפת, גם דנמרק הצטרפה במהלך היממה האחרונה למפת הטרור העולמי. על רקע גל הטרור המתחדש, נענה האיחוד האירופי לבקשות החוזרות של ישראל להגברת שיתוף הפעולה בין הצדדים.

זו כבר תקופה ארוכה שישראל מנסה להגביר את שיתוף הפעולה עם האיחוד האירופי, אך עד כה כל הפניות נדחו על הסף. כעת, נוכח הטרור הגובר והחשש של היהודים ברחבי אירופה, נענו באיחוד לבקשות ופגישות מיוחדות יתקיימו כבר בשבועות הקרובים.

הצדדים צפויים לחלק ביניהם מידע מודיעני רב ולקבוע הסדרים שיאפשרו שיתוף פעולה קבוע במטרה לנסות ולעצור את גל הטרור.

זירת הפיגוע בבית הקפה בקופנהגן שבדנמרק
זירת הפיגוע בבית הקפה בקופנהגן שבדנמרק | צילום: רויטרס

הערב פרסמה משטרת דנמרק את פרטי המחבל שנורה לפנות בוקר למוות בתחנת הרכבת בעיר, אחרי שביצע את שני פיגועי הטרור. מדובר בעבדל חמיד אל-חוסיין, צעיר בן 22 שנולד וגדל בדנמרק ושוחרר רק לפני שבועיים מהכלא לאחר שריצה עונש על עבירת תקיפה. חוסיין אף היה מבוקש על ידי משטרת דנמרק לפני כשנה וחצי בחשד לדקירה שאירעה ברכבת התחתית.

קלאוס בנטוב, אביה של חנה, ילדת בת המצווה שפיגוע הטרור ארע באמצע המסיבה המשפחתית שנערכה לכבודה, אמר בראיון מיוחד לחדשות 10 כי הכיר טוב את המאבטח דן אוזן שנורה למוות בעת ששמר על האירוע של בתו והודה כי בקהילה הרגישו שמדובר בעניין של זמן עד שימצאו את עצמם מותקפים.

"דיברתי עם אוזן כמה פעמים בעבר, כולם מכירים אותו כי זו קהילה קטנה מאוד", סיפר בנטוב. "וידאתי שיש לו מה לאכול ומה לשתות כי הוא כן חשש מעט לשמור מבחוץ על המקום מכיוון שאירעה מתקפת טרור קודם לכן באותו יום. בגלל זה היו שלושה מאבטחים ולא מאבטח אחד", הוא אמר.

"וידאתי שיש לו מה לאכול ומה לשתות כי הוא כן חשש מעט לשמור מבחוץ על המקום מכיוון שאירעה מתקפת טרור קודם לכן באותו יום. לכן היו שלושה מאבטחים ולא מאבטח אחד", הוא אמר. "אני מכיר אותו, אני מכיר את הוריו ואת אחותו ואני משתתף בצערם".

המחבל שביצע את הפיגועים בקופנהגן
המחבל שביצע את הפיגועים בקופנהגן | צילום: צילום מסך -

בנוסף, היום נעצרו לפחות ארבעה בני אדם בחשד למעורבות בשני פיגועי הירי שאירעו ביממה האחרונה בעיר, כך דיווחו רשתות הטלוויזיה המקומיות. הארבעה נעצרו במהלך פשיטה משטרתית שערכו 15 שוטרים באינטרנט-קפה במרכז העיר.