דן אוזן בן ה-37 הוא המאבטח היהודי שנרצח בקופנהגן

פורסמה זהותו של היהודי שאבטח אירוע בת מצווה בבית הכנסת בבירת דנמרק כשחמוש פתח בירי בסמוך למקום. המשטרה המקומית דיווחה כי ירתה באדם למוות בתחנת רכבת בעיר, ושככל הנראה מדובר במחבל שאחראי לשני הפיגועים. רב בית חב"ד בקופנהגן: "ידענו שזו שאלה של זמן עד שמשהו יקרה"

שוטרים זירת הירי סמוך לבית הכנסת בקופנהגן, דנמרק
שוטרים זירת הירי סמוך לבית הכנסת בקופנהגן, דנמרק | צילום: רויטרס

דן אוזן בן ה-37 הוא המאבטח היהודי שנרצח הלילה (ראשון) בפיגוע הירי בסמוך לבית הכנסת בקופנהגן, כך פרסמו כלי תקשורת בדנמרק. המשטרה המקומית דיווחה כי ירתה למוות באדם בתחנת רכבת בעיר, ושככל הנראה מדובר במחבל שאחראי לשני הפיגועים שאירעו קודם לכן בעיר.

עוד עולה מחקירת המשטרה כי המחבל פעל ככל הנראה לבדו ושלא היו יורים נוספים בשני האירועים. הבוקר התראיין יצחק לבנטל, רב בית חב"ד בקופנהגן, לתכנית "אורלי וגיא" ותיאר את רגעי האימה בבית הכנסת.

"אנחנו עדיין מבוהלים, אך גם לא מופתעים כי ידענו שבדנמרק זו שאלה של זמן עד שמשהו יקרה", טען הרב. "בכל מקרה זה די מפחיד, אני אישית הייתי במסיבה באולם בית הכנסת לפני כן ויצאתי מוקדם. מלא שוטרים עמדו בחוץ והוא הגיע וירה בשוטרים וגם באחד האנשים שעמדו שם".

הרב תיאר את האווירה שהייתה בעיר בזמן שהמשטרה חיפשה אחר המגיב. "המשטרה מסתובבים עם אקדחים גדולים ומחפשים אחר המחבל. הם אומרים לאנשים לא לצאת מהבית ומחפשים אותו בכל העיר", הוא אמר.

זירת הירי סמוך לבית הכנסת בקופנהגן, דנמרק
זירת הירי סמוך לבית הכנסת בקופנהגן, דנמרק | צילום: רויטרס

2 הרוגים ו-5 פצועים בשתי מתקפות טרור בקופנהגן

אתמול והלילה נהרגו שני אזרחים ונפצעו חמישה שוטרים בשתי מתקפות טרור שאירעו בקופנהגן. באירוע הראשון, אדם נהרג ושלושה שוטרים נפצעו לאחר שחמוש ירה לעבר בית קפה שאירח מפגש במסגרת כנס אומנות חופש הביטוי.

השגריר הצרפתי שהיה במקום לא נפגע, כמו גם הקריקטוריסט השבדי לארס וילקס שצייר את הקריקטורה שלועגת למוחמד לפני מספר שנים. אחד החשדות היא כי מדובר בניסיון לפגוע בוילקס, שמאז פרסום אותה קריקטורה שלעגה למוחמד, מסתובב תחת אבטחה כבדה.

כמה שעות לאחר מכן, במהלך הלילה, בוצע ירי נוסף בבירת דנמרק, הפעם בסמוך לבית כנסת. יהודי-דני שאבטח אירוע בת מצווה שנערך במקום נהרג, שני שוטרים נפצעו. בשעות הבוקר כוחות הביטחון המקומיים ירו למוות באדם בתחנת רכבת בעיר, ככל הנראה מדובר במחבל האחראי לשני הפיגועים. המשטרה המקומית מעריכה כי המחבל פעל לבדו בשני האירועים ושלא היו יורים נוספים.

זירת הפיגוע בבית הקפה בקופנהגן שבדנמרק
זירת הפיגוע בבית הקפה בקופנהגן שבדנמרק | צילום: רויטרס