בעקבות מתקפת הטרור בפריז, אירופה כולה מרגישה רוחות שינוי

התחושות הקשות לאחר אירועי הטרור בפריז חוצים את הגבולות ועוברים לכלל יבשת אירופה. בגרמניה נערכה עצרת הזדהות עם הקרבנות הפריזאים בזמן שגם מערכת עיתון בהמבורג הוצתה. בממלכה הבריטית, האדישה על פי רוב, מתחילים להרגיש רוחות של שינוי. טקסים רבים נערכו בלונדון ובערים נוספות והאבטחה תוגברה סביב רוב המוסדות היהודיים במדינה

בנימין נתניהו בין מנהיגי העולם בצעדת המיליון בפריז
בנימין נתניהו בין מנהיגי העולם בצעדת המיליון בפריז | צילום: רויטרס

עצרות הזדהות ברחבי אירופה לזכר קורבנות הטרור בפריז, 1500 גרמנים הגיעו בהתראה קצרה להפגנת תמיכה בעם הצרפתי ובדמוקרטיה הצרפתית בעיר מינכן. לאחר שגם גרמניה התעוררה לבוקר קשה. אבנים נזרקו לעבר חלונות ראווה במדינה ומיד לאחר מכן, והוצתה מערכת עיתון בהמבורג שפרסמה הקריקטורות של "שארלי הבדו".

בסוף השבוע התפרסם מחקר המבוסס על ראיון עם אלפי גרמנים. הממצאים מראים כי-57 אחוזים מהם מאמינים שהאסלאם הוא איום על המדינה. נוסף על כך, 61 אחוז מאמינים שהאסלאם מנוגד לעולם המערבי וכמעט מחצית מהנשאלים העידו כי הם מרגישים זרים בארצם. הנתון המדאיג במיוחד מהמחקר מראה כי - 24 אחוזים מהגרמנים מצהיר כי לדעתו, אסור לתת למוסלמים להגר למדינה.

גם בבלגיה היום נרשמה דאגה גדולה, כשמערכת מגזין צרפתי היוצא לאור בבלגיה מקבלת שיחת טלפון המתריעה על פצצה שהוטמנה בו. בעיתון שפרסם בעבר את הקריקטורות, של "שארלי הבדו" פונו כלל העובדים עד שנבדקה ההתרעה.

משרדי ההמבורגר מורגנפוסט בגרמניה, העיתון שהוצת בשל קריקטורות של
משרדי ההמבורגר מורגנפוסט בגרמניה, העיתון שהוצת בשל קריקטורות של "שארלי הבדו" | צילום: רויטרס

בבריטניה התקיימו היום טקסים לזכר 17 הנספים מאירועי הטרור בצרפת וגם מבנים רבים בממלכה, הוארו בצבעי הטריקולור של הדגל הצרפתי כאות הזדהות. כל האירועים הללו מתרחשים תחת אבטחה כבדה, המעידה על שינוי בתפיסת העולם של הבריטים. כלל המוסדות היהודים בבריטניה חיים תחושת סכנה המממשת ובאה.