להגיע ולהשפיע: אלפי ישראלים שחיים בחו"ל מזמינים כרטיס במיוחד לבחירות

אלפי ישראלים שחיים בחו"ל שמעו על הבחירות ומיהרו להזמין כרטיס על מנת לממש את זכותם הדמוקרטית. לקבוצת הפייסבוק המאגדת את השבים ארצה הצטרפו בתוך כמה ימים 5,000 איש. הפעם יש בהם תחושה של אפשרות אמיתית לשינוי ולמרות שחלקם לא מתכנן לחזור לישראל, עדיין חשוב להם להגיע ולהשפיע

ישראלים בחו"ל דף הפייסבוק
ישראלים בחו"ל דף הפייסבוק | צילום: חדשות 10

אלפי ישראלים שחיים מחוץ לישראל, מתארגנים כדי להגיע להצביע, מכל קצבי תבל. רובם מעידים שבפעם הם חוזרים מתוך תקווה להביא שינוי. " הרגשנו הפעם יותר מתמיד שלבחירות האלה יש יותר משמעות מבעבר ויש הזדמנות לעשות שינוי גדול", אומר יואב זוז שגר בניו-יורק.

הפעם נראה שמדובר בהתארגנות מסודרת שסוחפת הרבה מאוד ישראלים שחיים בחו"ל. עמוס גבע שמתגורר בגרמניה זיהה את הצורך של רבים מחבריו שכבר לא מתגוררים בישראל לבא ולהצביע ופתח עמוד פייסבוק מיוחד שמאגד את כולם. "הכל התחיל מזה שרציתי להזמין כרטיס ושנייה לפני אמרתי בטח יש עוד כמוני למה לא לנסות להתאגד יחד? נדהמתי לראות את התגובות. תוך שבוע קיבלתי 5,000 לייקים", מעיד עמוס.

התופעה הזאת למרבה ההפתעה כוללת גם נושאי דרכון ישראלי שכמעט לא חיו בישראל. לדניאל זמיר שגר בלונדון מאז שהיה בן 6, אין כוונה לחזור לארץ, אבל את הבחירות הוא לא יחמיץ. "יש לי הרבה חברים שגרים שם, ישראל זה איפה שהלב", טוען דניאל.

למרות התחזית בדבר אחוזי הצבעה נמוכים בבחירות הקרובות, פזורינו יתקבצו מירכתי ארץ והם קוראים לחבריהם להצטרף אליהם. רוני אלטר שגרה בפריז מבקשת מחבריה הישראלים לבוא איתה ולממש את זכותם הדמוקרטית, "אני מקווה שיבואו מכל העולם לממש את הזכות, בטח אם אתם גרים באירופה- קצת שמש ופתק בקלפי".