יריות לעבר בית כנסת ברובע ה-19 בפריז, אין נפגעים

שוכני בית הכנסת "דוד בן יוחאי" ברחוב דארז'ון בפריז שמעו אמש יריות מנשק אוטומטי, ואיתרו חור כניסה של כדור באחת מזגוגיות המקום. בימים האחרונים תוגברה האבטחה בפריז עקב חשש מפיגועים מצד מוסלמים

מאבטח ליד בית כנסת בפריז
מאבטח ליד בית כנסת בפריז | צילום: רויטרס

תקרית אנטישמית נוספת בצרפת - והפעם, ירי על בית כנסת. יריות נורו אמש על בית הכנסת דוד בן יוחאי, ברובע ה-19 בפריז. אלמונים ירו ירייה אחת מרובה אוויר על חלון בית הכנסת, בשעת לילה מקומית. בתקרית לא היו נפגעים, והמשטרה מחפשת אחר היורים.

על פי דיווח באתר הצרפתי JSS News, המתקפה אירעה על בית הכנסת, הנמצא ברחוב דאנז'ון 3, בעת שאחד הרבנים ועוזרו היו באיזור. הם שמעו "רעש נוראי שמזכיר ירי מנשק אוטומטי". כוחות הביטחון הגיעו למקום במהירות, ומצאו חור אחד של כדור באחד מחלונות המקום. הרשויות ממליצות לכל האחראים על בתי כנסת ומוסדות יהודיים אחרים להגביר את הערנות בימים אלה.

בימים האחרונים אירעה בצרפת שורה של תקריות, במרכזן עמדו מוסלמים. בשבת, בעיר טור, דקר צעיר מבורונדי שבאפריקה שלושה שוטרים בכניסה לתחנת משטרה, לפני שנורה וחוסל.

בעיר דיז'ון נפצעו 13 אנשים ביום ראשון, כאשר נהג יצא במסע דריסות בחלקים שונים בעיר. גם הוא, כמו התוקף בטור, צעק "אללה הוא אכבר". התובעים סיפרו כי מדובר באדם הלוקה בנפשו, שאושפז כבר 157 פעמים. צעקות דומות נשמעו גם אתמול כאשר 10 אנשים נפצעו בעת שנהג רכב מסחרי נכנס לתוך קהל הקונים בשוק חג מולד בעיר נאנט. גם הפעם, טענו הרשויות כי מדובר באדם הלוקה בנפשו. הבוקר נעצר בעיר קאן אדם "חמוש עד שיניו", כשהוא מצויד בשני אקדחים טעונים ובסכין באורך 25 סנטימטר.

בצרפת הוגברה בימים האחרונים האבטחה במאות שוטרים נוספים, בעקבות החשש מפיגועים מצד מוסלמים, ערב חג המולד.