פרקליט אחד הנאשמים הותקף, משפט דורסי לי זיתוני הופסק

סנגורו של קלוד חייט הותקף והוכה בפניו בשירותי בית המשפט בפריז במהלך הפסקה בדיונים במשפט על דריסת הצעירה הישראלית. אנשיו של חייט האשימו את קרוביה של זיתוני בתקיפה, שמצדם טענו שהתוקף הוא מקורב לנאשם. דברי הסיכום של הצדדים והכרעת הדין יתקיימו ביום רביעי

משפטם של קלוד חייט ואריק רוביק, הנאשמים בדריסתה של לי זיתוני
משפטם של קלוד חייט ואריק רוביק, הנאשמים בדריסתה של לי זיתוני | צילום: ללא קרדיט

"סקנדל" - כך הגדיר הערב (חמישי) השופט ז'אן-מארק קתלין את תקיפתו של עורך הדין של קלוד חייט במהלך ההפסקה בדיונים במשפטם של הנאשמים בדריסתה והפקרתה של לי זיתוני לפני כשלוש שנים. השופט החליט לעצור את הדיונים והם יתחדשו ביום רביעי הקרוב, אז ישמע בית המשפט את דברי הסיכום של סנגורי חייט ואריק רוביק, וגם צפויה להימסר הכרעת הדין.

הערב, במהלך ההפסקה בדיונים שהחלו בשעות הצהריים, הותקף עורך דינו של חייט, רז'י מליודון, והוכה בפניו בחדר השירותים של בית המשפט. הפרקליט לא הצליח לזהות את התוקף, אולם תיאר אותו כ"קטן". הוא חזר לאולם כשהוא חבול בפניו והשופט הורה על הפסקת הדיונים. לאחר מכן, הוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים. פרנסואז קוטה, המייצגת את רוביק, אמרה כי היא "מקווה שהצדק ייעשה בקרוב", וטענה כי מורגשת "אווירה של זעם ושל אלימות" סביב הדיון.

עורכי הדין של אריק רוביק וקלוד חייט, הנאשמים בדריסתה של לי זיתוני
עורכי הדין של אריק רוביק וקלוד חייט, הנאשמים בדריסתה של לי זיתוני | צילום: רויטרס
הוריה של לי זיתוני מגיעם לפתיחת משפט דורסיה בפריז
הוריה של לי זיתוני מגיעם לפתיחת משפט דורסיה בפריז | צילום: רויטרס

האירוע האלים בשולי הדיון הגביר את המתיחות בין הצדדים במשפט. בסביבתו של חייט האשימו הערב את מקורביה של זיתוני בתקיפתו של עורך הדין. מנגד, בסביבת משפחת זיתוני טענו שאחד מאנשיו של חייט היכה את הסנגור משום שלא היה מרוצה מתפקודו. בכלי התקשורת בצרפת עלתה גם האפשרות שהאחראים לתקיפה הם חבריהם של החשוד המרכזי, רוביק.

בפתח הדיון היום הודה רוביק כי הוא שהיה מאחורי ההגה כשפגעו בזיתוני וסיפר שנהג תחת השפעת אלכוהול. לדבריו, קודם הנסיעה שהתסיימה בתאונה שתה ארבע כוסות וודקה ושתי כוסות וויסקי, אבל טען ש"לא הייתי שיכור". "ראיתי את הגופה. הייתי מבוהל. הייתי צריך לעצור", סיפר רוביק. "אני לא יודע למה המשכתי הביתה. פחדתי. אם היינו עוצרים המשטרה לא הייתה מקשיבה לנו. זו לא המדינה שלנו, אנחנו לא דוברים את השפה".

בהמשך הדיון השמיע ז'יל-ויליאם גולדנאדל, פרקליטם של הוריה של זיתוני קלטת בה נשמעים רוביק וחייט, המסכמים ביניהם הסכם כספי. הוא טען כי חייט, שהודה בתחילת החקירה בכך שנהג, למרות שהתברר שלא כך היה, עשה זאת מכיוון שרוביק שילם לו. חייט ענה לכך: "זה היה רעיון שלי". רוביק אף הוסיף בזעם: "אתה אומר שטויות".