נדחה בתל אביב, כבש את לונדון: סיפורו של נמרוד קמר

סלפי, מלים חדשות או טרנדים בטוויטר: נמרוד קמר תמיד מחפש את הדבר הקטן הבא שישגע את העולם, והמוח היצירתי והלא-שגרתי שלו הביא אותו לעבוד עם הגדולים ביותר בממלכה המאוחדת. אז איך זה שדווקא בישראל לא היה מי שיבין אותו?

נמרוד קמר, אייקון תרבות ישראלי בלונדון
נמרוד קמר, אייקון תרבות ישראלי בלונדון | צילום: חדשות10

בלונדון הוא נחשב לאייקון תרבות, ל"מכתיב חשיבה", ל"מחיה השפה האנגלית" עם המצאות כמו "DOGA" (יוגה עם הכלב) או "האשטאג אצבעות". וכל זה היה פחות מעניין אתכם, אלמלא היו קוראים לו נמרוד, הוא היה מפתח תקווה, והוא הגיע לאנגליה אחרי שלא הצליח למצוא עבודה בישראל.

קמר (או "קיימר", כמו שמכנים אותו באנגליה) הוא רק בן 29, אבל הספיק להפוך לאחד הדברים הכי חמים בתקשורת הבריטית. הוא מצלם לתוכנית "ניוזנייט" של ה-BBC, מתחזק את פינת הווידאו "מכתיב חשיבה" בגרדיאן, וכותב לאיבנינג סטנדרט ולמגזינים נחשבים נוספים. לעולם לא תמצאו אותו ליד הצלם, הוא תמיד חלק מהשוט - ואותה צורת מחשבה לא שגרתית ויצירתית, שמחפשת תמיד את הסיפור הקטן שישגע את העולם, היא זו שהביאה אותו לעבוד עם הגדולים ביותר בממלכה.

"בארץ צריך להתאמץ יותר", הוא מסביר לחדשות10, "כאן, כל הדברים הכי בסיסיים שאני עושה, יש להם יותר קהל. וכן, יש תחושת ניצחון כלשהי. אני עדיין שולח דברים שעשיתי להורים שלי, ומקווה שהם יבינו, או יהנו". ומי שלא רצה אותו בתל אביב, עשוי לקבל אותו באירוויזיון הבא, למשל, עם רומניה.