עתיד הממלכה המאוחדת: הסקוטים יוצאים לקלפיות

יותר מארבעה מיליון סקוטים יצטרכו לסמן איקס באחת המשבצות "כן" או "לא" ויכריעו האם מדינתם תיפרד מהממלכה הבריטית אחרי 307 שנים או רק תישאר חלק ממנה. על פי הסקרים האחרונים ההצבעה תוכרע על חודו של קול

בסקוטלנד מתכוננים לבחירות הגורליות
בסקוטלנד מתכוננים לבחירות הגורליות | צילום: רויטרס

שליחי חדשות10 מדווחים מהאי הבריטי

יותר מארבעה מיליון סקוטים בעלי זכות בחירה יצטרכו במהלך היום (חמישי) לסמן איקס באחת המשבצות "כן" או "לא" ויכריעו האם סקוטלנד תיפרד מן הממלכה הבריטית אחרי 307 שנים או תישאר רק חלק ממנה.

הקלפיות נפתחו בשעה 09:00 בבוקר ועל פי הסקרים העדכניים ביותר שנערכו בממלכה, 49% תומכים בעצמאותה של סקוטלנד, ואילו היתר מאמינים כי המדינה צריכה להישאר חלק מבריטניה.

הקלפיות ייסגרו בחצות (שעון ישראל) והתוצאות יוכרזו באופן רשמי רק לפנות בוקר, לאחר שכל 32 הקלפיות ייספרו.

הסקרים כרגע צמודים מאוד והערכות בסקוטלנד אומרות כי הקול הנשי הוא בסופו של דבר זה שיכריע את משאל העם, מאחר ובין הגברים התוצאות מתחלקות שווה בשווה.

אזרחי סקוטלנד ברחובות לקראת הבחירות
אזרחי סקוטלנד ברחובות לקראת הבחירות | צילום: רויטרס

כל אזרח בריטי או אזרח של האיחוד האירופי המתגורר בשטחים הסקוטיים זוכה למעשה לזכות הצבעה, זאת בעוד שלתושבי החלקים האחרים של בריטניה אנגליה, וויילס, צפון אירלנד ויתר האיים אין אפשרות להשפיע על מאזן הקולות. בנוסף, סקוטים המתגוררים מחוץ למדינה לא יזכו להצביע ולהשפיע על התוצאות.

ראש ממשלת אנגליה דיוויד קמרון התייחס אתמול לקולות הקוראים להתפטרותו במידה ומשאל העם יסתיים בפירוקה של הממלכה המאוחדת. "השם שלי לא נמצא על הפתק והנושא הזה כרגע לא רלוונטי", אמר קמרון, שספג ביקורות קשות מאוד נוכח משאל העם, עליו הסכים עם אלכס סלמונד, מנהיג המפלגה הלאומית בסקוטלנד.

גם סוכנויות ההימורים בבריטניה לוקחים חלק בבחירות ועל פי הדיווחים מעל 15 מיליון פאונד הושקעו בהימורים הנוגעים לתוצאות הסופיות.