מאות במחאה נגד האנטישמיות בבריטניה: "לפעול לפני שיהיה מאוחר מדי"

בצל מה שנראה כגל האנטישמיות החמור ביותר במאה השנים האחרונות, יצאו יותר מאלף מפגינים למחות על האירועים שהחלו על רקע "צוק איתן". המפגינים דרשו מהרשויות להפגין אפס סובלנות כלפי אירועים כאלה

הפגנה בלונדון נגד אנטישמיות בבריטניה

אחרי גל ההפגנות והמחאות השונות של פעילים פרו-פלסטינים נגד ישראל במהלך ימי הלחימה ברצועת עזה, התייצבו אחר הצהריים (ראשון) למעלה מאלף מפגינים בלונדון בדרישה מהרשויות לפעול בתקיפות נגד אירועים אנטישמיים שאירעו באחרונה ברחבי הממלכה הבריטית.

מאחורי ההפגנה עומד ארגון חדש שקם לאחרונה "הקמפיין נגד האנטישמיות". המשתתפים במפגן המחאה נשאו שלטים עליהם נכתב: "שפטו את השנאה לפני שיהיה מאוחר" ו"אפס סובלנות כלפי אנטישמיות".

לטענת הארגונים היהודים במדינה, בשבועות האחרונים היכה ברחבי הממלכה המאוחדת גל אירועים אנטישמיים החמור ביותר מזה לפחות 100 שנים. "אם לא נפעל בכוח נגד הנושא, האנטישמיות תמשיך והאופי של בריטניה ישתנה", כתבו מארגני המחאה בהודעה שפרסמו לקראתה.

עוד הם הוסיפו: "ישנו גל של אנטישמיות ברחבי אירופה וגם בבריטניה. היהודים בבריטניה פוחדים. האזרחים פונים אל המשטרה והממשלה לאכוף את החוק עם אפס סובלנות כלפי אנטישמיות, כמו שהם עושים במקרים אחרים של גזענות".