צפון קוריאה: עונש מוות לנער שהבריח והפיץ את "משחק הדיונון"

נער שחזר מסין הביא עמו עותק של פרקי הסדרה הדרום קוריאנית ועבר על החוק במדינה הדיקטטורית האוסר על מדיה מערבית. הוא נידון לעונש מוות ושישה נערים נוספים נידונו לעונשים קשים אחרים

משחקי הדיונון
משחקי הדיונון | צילום: shutterstock

נער צפון קוריאני עומד לקראת הוצאה להורג לאחר שהבריח עותק של הסדרה הדרום קוריאנית "משחק הדיונון" לתוך המדינה. לפי ההאשמה הנער הבריח את הסדרה כאשר הגיע מסין ובידו העותק הדיגיטלי של פרקי הסדרה בהתקן נייד.

הוא נתפס לאחר שנקלט במצלמות אבטחה כשהוא מוכר עותקים נוספים לנערים אחרים בבית ספרו. ככל הנראה הוא נתפס בשבוע שעבר במחוז צפוני במדינה הגובל עם סין והוא יוצא להורג על ידי כיתת יורים. תחנת רדיו אסייתית דיווחה כי בנוסף אליו, אחד הנערים שקנה עותק נידון למאסר עולם ושישה נוספים שצפו בסדרה נידונו לחמש שנים של עבודות פרך.

דגלי מפלגת הפועלים של קוריאה הצפונית מונפים בפיונגיאנג
דגלי מפלגת הפועלים של קוריאה הצפונית מונפים בפיונגיאנג | צילום: רויטרס

בצפון קוריאה יש איסור גורף על הברחת והפצת חומרים ממערב ובפרט מדרום קוריאה. גורמי ממשל מבצעים חיפושים נרחבים בבבית הספר התיכון על מנת למצוא עוד חומרים זרים אסורים. לפי הדיווחים חלק מהמורים פוטרו וייתכן ויעמדו בפני גירוש לעבודה במכרות כעונש.

גורם באכיפת החוק סיפר כי "הכל החל בשבוע שעבר כשתלמיד תיכון קנה בחשאיות התקן USB שהכיל את הסדרה הדרום קוריאנית וצפה בה עם חבר לכיתה". עוד הוסיף כי השניים דיברו על כך באופן גלוי ותלמידים נוספים התעניינו וקנו עותקים נוספים.

העונש המקסימלי הקבוע בחוק הוא עונש מוות למי שצופה, מחזיק או מפיץ מדיה ממדינות קפיטליסטיות, במיוחד ארצות הברית ודרום קוריאה. זוהי הפעם הראשונה שהממשלה מפעילה את החוק, החדש יחסית, כלפי קטינים.