הפריימריז בניו המפשייר: סנדרס ניצח, ביידן במקום ה-5

הסנאטור מוורמונט ממשיך במומנטום החיובי כשניצח בהפרש דחוק את פיט בוטג'ג', שהגיע למקום השני. איימי קלובשר הפתיעה עם כ-20% מהקולות. סנדרס: "הניצחון הלילה - תחילת הסוף של טראמפ"

זמן צפייה: 01:36

הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020: בתום ספירת הקולות הלילה (רביעי) ולפי רוב התחזיות בפריימריז המפלגה הדמוקרטית במדינת ניו המפשייר שבארצות הברית, עולה כי הסנאטור ברני סנדרס ניצח בפער קטן של 4,000 קולות, שהם פחות מ-2% את פיט בוטג'ג', שהגיע למקום השני. סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, הוא המפסיד הגדול של הערב, שהגיע למקום החמישי. זאת, על אף הקמפיין שניהל בחודשים האחרונים, שבו זוהה כאחד המועמדים המובילים לתפקיד.

על פי הנתונים, הפער בין סנדרס לבוטג'ג' עומד על 1.7%. במקום השלישי מתחזקת הסנאטורית איימי קלובשאר, עם 20%. אחריהם, סוגרים את רשימת חמש המועמדים המובילים, נמצאים הסנאטורית אליזבת וורן, וכאמור, ביידן.

ברני סנדרס אחרי הניצחון בפריימריז בניו המפשייר | צילום: רויטרס

סנדרס צייץ עם היוודע על ניצחונו: "הניצחון שלנו הלילה הוא תחילת הסוף עבור דונלד טראמפ". קלובשר התייחסה בנאומה לתחזיות שייחסה לה תוצאה נמוכה יותר ואמרה: "בניגוד לכל התחזיות, שלא נתנו לנו סיכוי - הצלחנו. ההתמדה שלנו השתלמה, זו תכונה חשובה לנשיאה".


סגן הנשיא לשעבר, שלא נכח בניו המפשייר באירוע הכרזת התוצאות, נאם באמצעות לווין ממדינה אחרת, קרוליינה הדרומית. "שתי מדינות בלבד הצביעו עד כה. זו רק יריית הפתיחה, לא פעמון הסיום. עלינו לשמוע ממדינות נוספות - כמו נבדה וקרוליינה הדרומית", אמר ביידן.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר ספירת 97% מהקולות באיווה: קרב צמוד בין בוטג'ג לסנדרס

הקרב על איווה: עיכוב בתוצאות הפריימריז במפלגה הדמוקרטית

המרוץ לנשיאות: בוטג'ג' מוביל בפריימריז הדמוקרטיים באיווה

מדבקת בחירות בפריימריז האמריקניים
מדבקת בחירות בפריימריז האמריקניים | צילום: רויטרס

איש העסקים אנדרו יאנג והסנאטור מקולורדו מייקל בנט, שהתמודדו אף הם בפריימריז, הודיעו על פרישתם מהמירוץ.

חשיבות הזכייה בפריימריז בניו המפשייר איננה מבטיחה הצלחה או קבלת המינוי מטעם המפלגה הדמוקטית להתמודד על תפקיד הנשיאות, אך היסטורית - עד כה, אחד משלושת המקומות הראשונים בניו המפשייר הם בדרך כלל המועמדים שנבחרו לייצג את המפלגה בסופו של דבר.

ג'ו ביידן וברני סנרדס במהלך העימות
ג'ו ביידן וברני סנרדס במהלך העימות | צילום: רויטרס

תוצאות אלה מתפרסמות לאחר שפרסום תוצאות אסיפות הבחירה שהתקיימו באיווה התעכב בכמה ימים. זאת, בעקבות תקלה באפליקציית ההצבעה החדשה שבה השתמשה המפלגה הדמוקרטית באיווה. תוצאות ספירת 97% מהקולות, הניבו תוצאות צמודות במיוחד. ראש העיר סאות בנד לשעבר, בוטג'ג', עומד על 26.2% ואילו סנדרס עומד על 26.1% מהקולות. אחריהם נמצאת וורן, ממסצ'וסטס, עם 18.2%, ואחרון - ביידן, סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, עם 15.8%.

התוצאות היו אמורות להתפרסם כבר באמצע השבוע שעבר, כאמור, אך המפלגה הדמוקרטית הודיעה שפרסומן מתעכבות בשל "בקרת איכות", ולאחר מכן מסרה שמדובר בתקלה בפלט הנתונים שיצא מתוך אפליקציית ההצבעה.