לא לחובבי המבורגר: דירה בניו יורק מוצעת להשכרה - לצמחונים בלבד

בעיר שבה אנשים מוכנים לשלם סכומי עתק בשביל לגור בבית עם אמבטיה במטבח, דירה בברוקלין הועמדה להשכרה לזמן קצר עם דרישה שתאתגר גם את מחפשי הדירות המנוסים ביותר - איסור על בישול בשר ודגים. "מה שגורם לי להתעצבן יותר מהכלל עצמו - זה הידיעה שיש מישהו בקומה העליונה שיוודא שאתה פועל לפיו"

בניין דירות בברוקלין, ניו יורק
בניין דירות בברוקלין, ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

כולנו מכירים את רשימת הדרישות ההזויות שעשויה להתלוות למסע המפרך של חיפושי דירות, אך יכול להיות שהדרישה שהוצמדה לדירה ברובע ברוקלין בניו יורק תפתיע אפילו את המנוסים ביותר. בעלי הדירה, שכדי לגור בה תצטרכו להיפרד מסכום של 5,750 דולר בחודש, הצמידו לה דרישה יוצאת דופן - איסור לבשל דגים ובשר, כך דווח היום (שלישי) באתר ניו יורק טיימס.

תושבי ניו יורק רגילים למצוא מצבים מוזרים בעת ציד דירות, אבל אפילו עבורם מדובר בדרישה חריגה. רישום הנדל"ן הופיע בברוקלין לזמן קצר בלבד בשבוע שעבר, ונשמע מפתה למדי - שתי דירות מרווחות שטופות שמש בקומה אחת בבית לבנים מרווח בשכונת פורט גרין, עם חללים חיצוניים מרהיבים ופרטים תקופתיים. אך ל"בעל הבית הטבעוני", כך לפי מתווכת הדירה, היה רק ​​חוק בסיסי אחד: "בלי בשר/דגים בבניין".

אבל לבית הפתוח, שבו הראו את הדירה בתאום מראש ביום ראשון בלבד, הגיע זרם קבוע של דיירים פוטנציאליים - שרק חלקם העידו שהם צמחונים - מה שמצביע על העובדה שבעיר שבה אנשים מוכנים לשלם גם סכומים גבוהים במיוחד כדי לגור בדירה עם אמבטיה במטבח או בסטודיו כל כך צר עד שאפשר לגעת בשני הקירות בבת אחת, הכלל הוא שלא שוברים עסקה באופן אוטומטי.

ברוקלין, ניו יורק
ברוקלין, ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

למעשה, המתווכת, אנדריאה קלי, הסבירה ללקוח פוטנציאלי אחד שאין איסור כולל לאכול בשר אלא רק על בישול של דגים ובשר. "זה לא לצמחונים בלבד, אבל בעלי הדירה גרים בבניין ולא רוצים שריח הבישול ייסחף למעלה", אמרה.

הבעלים, מיכל אריה לרר, סירבה לדבר עם התקשורת וכך גם קלי והמנהלים שלה במשרד תיווך הנדל"ן דאגלס לימן, אבל בעלה לשעבר, מוטי לרר, שהוא הבעלים של הבניין וגם טבעוני, אמר ששניהם סירבו להשכיר לקרניבורים שמבשלים בשר מאז שרכשו את הדירה בשנת 2007. "זה לא קשור לאפליה. אתה חייב להשתלב בבניין" אמר.

בניין דירות בברוקלין, ניו יורק
בניין דירות בברוקלין, ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

על פי חוק זכויות האדם בעיר ניו יורק, מפורטים המאפיינים שבעלי הדירות אינם רשאים לקחת בחשבון בהחלטה אם להשכיר דירה למישהו, בהם גיל, גזע, מצב משפחתי, עבודה, מקור הכנסה ונטייה מינית. חיבה להמבורגרים היא לא אחת מהם.

עם זאת, זוג סקרן אחד שלא ידע על כלל הבשר נרתע כששמע על כך. "אה, אנחנו לא עומדים בדרישות האלה" אמרה האישה, טסה רובן בת ה-29. ואז היא ובן זוגה, דריאן גאסמי, חשבו עוד קצת. "אנחנו מזמינים הרבה בכל מקרה", אמרה.

למרות זאת, לא נקבע להם תור לצפות בדירות, ואחרי עוד קצת דיון, הם החליטו שזה כנראה לטובה. "מה שגורם לי להתעצבן יותר מהכלל עצמו," אמרה גב' רובן, "זה הידיעה שיש מישהו בקומה העליונה שיוודא שאתה פועל לפיו".