ארה"ב: ניו אורלינס טרם התאוששה מ"איידה" - וכבר נערכת לגל חום

לאחר שהעיר נפגעה קשות מהסופה, נאלצים התושבים להתכונן לעומס חום קיצוני. עם זאת, מיליונים עדיין ללא חשמל. מספר המתים באזור עלה ל-12. " אם היה על מי לסמוך, אולי הייתי יכולה להתאושש"

נזקי ההוריקן בלואיזיאנה
נזקי ההוריקן בלואיזיאנה | צילום: רויטרס

העיר ניו אורלינס, לא התאוששה מנזקי הסופה הקשה איידה, שגרמה לשיטפונות קשים ברחבי החוף המזרחי של ארה"ב והיום (ראשון) כבר נאלצת להתכונן לגל חום קיצוני. בעיר, ש-70% ממנה נותרה עדיין ללא חשמל, חוששים כעת מטפרטורות גבוהות וקיצוניות שעל פי התחזית יגיעו למדינת לואיזיאנה בסוף השבוע הקרוב.

ראש עיריית ניו אורלינס, לה טויה קנטרל, קורא לתושבים שהתפנו מהעיר עקב הגשמים הכבדים וההצפות לשוב לבתיהם, אך אספקת החשמל בעיר טרם התחדשה ובאזורים שסובבים אותה קיים חשש כי יידרשו כמה שבועות לחדש באופן מלא את החשמל בערים ובעיירות באזור.

הסופה ''אידה'' פוגעת בניו אורלינס
הסופה ''אידה'' פוגעת בניו אורלינס | צילום: רויטרס

תושבת העיר, שפונתה מביתה ושוהה בחדר כושר שהוסב למקלט מאולתר, סיפרה בראיון ל-CNN כי "המצב בלתי נסבל. אם היה לי אולי על מי לסמוך פה כדי לנוח ולהתאושש, הייתי נשכבת ליום שלם". כעת הרשויות חוששות מאוכלוסיות נזקקות שייפגעו מגל החום הצפוי בעוד כמה ימים, במיוחד במקרה שהחשמל טרם ישוב לחלקים גדולים מניו אורלינס וסביבתה. "האוכלוסיות הנזקקות והקשישים נתונים בסיכון עקב החום המתקרב והחשמל שטרם חזר. אנחנו נמצאים במירוץ נגד הזמן" הסביר קולין ארנולד, מנהל הסוכנות למוכנות לחירום בעיר.

אתמול כ-500 תושבים בעיר פונו למקלטים ממוזגים במרכז וצפון מדינת לואיזיאנה. במרכז הכנסים של ניו אורלינס נפתח אתר לינה ובו 250 מיטות אך תושבים רבים שוהים עדיין על ספסלים וכיסאות ברחובות, לאחר שנאלצו לעזוב את בתיהם עקב ההצפות ומפלס המים הגבוה. המראות בעיר לא פשוטים, כשילדים רבים מסתובבים ומשחקים ברחובות והמבוגרים חוששים ומחכים לחזרת החשמל, בתקווה שישוב עוד טרם תחילת גל החום הקשה.

בלואיזיאנה מתו עד כה 12 תושבים כתוצאה מהשיטפונות הקשים שהגיעו עם הסופה איידה ולפחות כשבעים אמריקנים נהרגו, רובם כתוצאה מטביעה, בחוף המזרחי של ארה"ב. כזכור, בניו יורק וניו ג'רזי טבעו למוות עשרות אזרחים בעקבות שיטפון הבזק ששטף גם את המדינות המבוססות והמיושבות בצפיפות. באזור העיר ניו יורק שותקה בשבוע שעבר התחבורה הציבורית, הרכבת התחתית הושבתה ושדות התעופה הגדולים נסגרו במהלך שיא הסופה, לאחר שחלקם הוצפו.