חיסול אל-בגדאדי: שני פעילי דאע"ש נעצרו; כוחות בסוריה תוגברו

יו"ר המטות המשולבים האמריקני סיפר כי יש בידיהם תמונות מחיסול מנהיג דאע"ש, אבל הן לא ישחוררו לפני שיעברו צנזורה. שר ההגנה האמריקני: "העברנו מסר לטרוריסטים שחושבים שהם יכולים להסתתר"

זמן צפייה: 02:38

חיסול אל-בגדאדי: במהלך הצהרה לתקשורת יושב ראש המטות המשולבים האמריקני, מארק מילי, הוסיף פרטים על חיסולו של מנהיג ארגון דאע"ש אבו בכר אל-בגדאדי, ואמר בין היתר כי "תהליך הסילוק של גופתו של אל-בגדאדי הסתיים. יש לנו תמונות מהאירוע, אבל אנחנו לא מתכוונים כרגע לשחרר אותן. הן צריכות לעבור צנזורה". דבריו של מילי הגיעו לאחר שמוקדם יותר הבוקר (שני) אמר הנשיא דונלד טראמפ כי בקרוב ישוחרר הווידאו שמתעד את חיסולו של אל-בגדאדי.

כשנשאל מילי אם נכונה אמירתו של טראמפ על כך שאל-בגדאדי "בכה וצעק" לפני שחוסל, השיב מילי שאינו יודע מה המקור למידע, אולם "טראמפ שוחח ישירות עם חברי היחידה". עוד סיפר מילי כי שני גברים נעצרו במהלך הפשיטה והם מוחזקים על ידי ארצות הברית. כמו כן, צבא ארה"ב החליט לתגבר כוחות בסוריה על מנת להגן על שדות הנפט באזור.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הערכה: בכירי דאע"ש ייפגשו – וידונו בנקמה על חיסול אל-בגדאדי

אחרי חיסול מנהיג דאע"ש: באירופה נערכים לפיגועי נקמה

חיסול אל-בגדאדי: ההישג הראשון של טראמפ בזירה הבינ"ל • פרשנות

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש | צילום: טוויטר

בהמשך, גם שר ההגנה האמריקני מארק אספר, מסר דברים על חיסולו של אל-בגדאדי, ואמר: "המבצע הוא רק דוגמה אחת ליכולת של צבא ארה"ב". ולמרות ההישג, "המצב בסוריה נשאר מסובך. המשימה שלנו נשארת אותו הדבר - להביס את דאע"ש. אמנם לא נגמרו הקונפליקטים בסוריה, אבל זה מעביר מסר על הכוונות שלנו לגבי טרוריסטים שחושבים שהם יכולים להסתתר".

בתוך כך, אישר גורם אמריקני רשמי כי שיירי גופתו של אל-בגדאדי נקברו בים בטקס דתי, בהתאם לאמונתו המוסלמית.

בד בבד, רשת פוקס ניוז האמריקנית, דיווחה כי במבצע נפרד שהתקיים בחלב שבצפון סוריה, חוסל גם דובר דאע"ש ויד ימינו של אל-בגדאדי, אבו חסן אל-מוהג'יר, וכן בכיר נוסף בארגון הטרור.

מארק אספר, שר ההגנה ארה''ב
מארק אספר, שר ההגנה האמריקני | צילום: רויטרס

כזכור, בלילה שבין שבת לראשון עלו דיווחים לפיהם מנהיג דאע"ש חוסל במבצע אמריקני בצפון סוריה. בהמשך אותו היום, טראמפ נאם בבית הלבן ואישר את הדברים: "ארצות הברית עשתה צדק עם הטרוריסט מספר אחד בעולם, אבו בכר אל-בגדאדי מת". עוד אמר הנשיא כי אל-בגדאדי "מת לאחר שרץ לתוך מנהרה ללא מוצא, כשהוא בוכה, צורח וזועק. הוא מת כמו כלב, כמו פחדן".

"ארה"ב חיפשה אותו במשך שנים ארוכות", המשיך טראמפ, "תפיסתו הייתה העדיפות העליונה של הממשל שלי. הכוחות המיוחדים ביצעו פעולה מסוכנת בשעת ליל והצליחו במשימתם. הם היו מדהימים. המתחם פונה לגמרי באותה עת, 11 ילדים פונו מהבית ולא נפגעו. מי שנותר היו אל-בגדאדי ושלושה מילדיו שהוא גרר איתו למוות ודאי. הכלבים שלנו רדפו אחריו, הוא הדליק את חגורת הנפץ שלו והרג את עצמו ואת שלושת ילדיו". טראמפ ציין גם כי שתי נשים מתו במהלך המבצע, וסיפר: "היו שתי נשים שלו שלבשו חגורות נפץ שלא התפוצצו. היה קושי רב משום שהן היו עם חגורות נפץ עליהן".

טראמפ בהצהרה על חיסול אל-בגדדי
טראמפ בהצהרה על חיסול אל-בגדדי | צילום: חדשות 13

מאוחר יותר אמר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, רוברט אובראיין, כי משימת החיסול נקראה "מבצע קיילה מולר", על שם הצעירה האמריקנית שנחטפה על ידי דאע"ש ושימשה שפחת מין של אל-בגדאדי עד שנהרגה בשנת 2015.