נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע על התמודדות לכהונה נוספת

ג'ו ביידן הצהיר כי "בקרוב" יכריז באופן רשמי על קמפיין בחירות 2024, בהן הוא צפוי להתמודד פעם נוספת מול הנשיא לשעבר טראמפ. רופאיו של הנשיא טוענים כי למרות גילו המופלג, הוא כשיר מבחינה מנטלית להתמודד עם קשיי התפקיד

זמן צפייה: 02:21

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הלילה (שבת) שהוא יכריז בקרוב על ריצה לנשיאות ארה"ב בפעם השנייה, בבחירות שבשנה הבאה. ביידן, שנמצא כעת בביקור באירלנד, אמר: "אנחנו נכריז על זה בקרוב יחסית, והביקור כאן רק חיזק את תחושת האופטימיות שלי לגבי הדברים שאפשר לעשות".

ביידן כבר אמר בעבר שהוא מתכנן לרוץ לתפקיד פעם נוספת, אבל העובדה שלא הודיע על כך באופן רשמי גרמה לתחושת חוסר ודאות בקרב תומכיו הדמוקרטים של בן ה-80, אחד מהמנהיגים המבוגרים בעולם, שלא ידעו האם הנשיא באמת יחליט להתחייב לארבע שנים נוספות.

טראמפ יוצא מ''מגדלי טראמפ'' אל בית המשפט במנהטן
הנשיא לשעבר טראמפ. צפוי להתמודד פעם נוספת מול ביידן | צילום: רויטרס

מאחורי הקלעים, גורמים שקרובים לנשיא החלו לבנות את הקמפיין לקראת בחירות 2024, והחלו בבניית תשתית קמפיין ומנגנון גיוס כספים. במידה ואכן יתמודד לנשיאות, ביידן צפוי להתחרות שוב ראש בראש מול הנשיא לשעבר דונלנד טראמפ, בשחזור של מערכת הבחירות משנת 2020. ביידן צפוי להציע לציבור "לסיים את העבודה" שהתחיל לפני ארבע שנים, שכללה חקיקה בנושאים שונים והתמודדות עם מגפת הקורונה.

למרות הודעתו של הנשיא, גילו המופלג מהווה סיכון למפלגה הדמוקרטית, שכיום נמצאת בעמדת מיעוט בבית הנבחרים האמריקני. במידה וייבחר פעם נוספת, הוא צפוי לסיים את הקדנציה השנייה כשהוא בן 86 - מבוגר בתשע שנים מתחולת החיים הממוצעת של גבר אמריקני.

בחודש פברואר ביידן נבדק על-ידי רופאיו, שטענו כי הוא "כשיר לתפקיד", ואמרו כי הוא אינו שותה אלכוהול ואף מתאמן חמש פעמים בשבוע. הרשומות הרפואיות שלו מראות כי הוא חד מספיק מבחינה מנטלית כדי שיוכל להתמודד עם קשיי תפקידו.