אישום נוסף נגד טראמפ: ניסה לשבש את תוצאות הבחירות ב-2020

משרד המשפטים האמריקני הגיש כתב אישום שלישי נגד הנשיא לשעבר, בגין ניסיון הפיכת תוצאות מערכת הבחירות שבה הפסיד לנשיא המכהן ג'ו ביידן ובקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. מטעמו נמסר: "הרדיפה הזו מזכירה את גרמניה הנאצית"

זמן צפייה: 04:59

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נאשם בניסיון הפיכת תוצאות הבחירות בהן הפסיד לנשיא ג'ו ביידן, ובקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. כתב האישום שהוגש נגדו הלילה (רביעי) מייחס לו חסימת הליך ממשלתי, ניסיון הונאה ושלילת זכויות אזרח.

זהו כתב האישום השלישי שמוגש נגד טראמפ תוך ארבעה חודשים בלבד - והחמור ביותר. מחר הוא צפוי להתייצב בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון. באישום מוזכרים שש דמויות נוספות שטרם הוגשו נגדם כתבי אישום, ששיתפו לכאורה פעולה עם קשירת הקשר - בהם, לפי דיווחים בארה"ב, עורך דינו לשעבר של טראמפ רודי ג'וליאני.

טראמפ הוציא מיד הודעה מטעמו שבה נכתב כי "הרדיפה אחריו מזכירה את גרמניה הנאצית". עורך דינו של טראמפ, ג'ון לאורו, אמר ל-CNN: "המשפט יכול להימשך תשעה חודשים או שנה".

מפגינה נושאת שלט עם הכיתוב ''טראמפ נאשם'' מחוץ לביהמ''ש בוושינגטון
מפגינה נושאת שלט עם הכיתוב ''טראמפ נאשם'' מחוץ לביהמ''ש בוושינגטון | צילום: רויטרס
טראמפ בתוך בית המשפט
טראמפ בתוך בית המשפט | צילום: רויטרס

מייק פנס, לשעבר סגנו של טראמפ שהכריז על ריצה לנשיאות בבחירות הקרובות, צייץ בטוויטר: "כתב האישום של היום משמש תזכורת חשובה - מי שמעמיד את עצמו מעל החוקה לעולם לא צריך להיות נשיא ארצות הברית".

ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס

שלשום פורסם סקר שלפיו למרות האישומים נגדו, טראמפ מוביל על כל יריביו במפלגה הרפובליקנית, וחוצה את רף 50% אחוזי התמיכה במרוץ למועמדות לנשיאות. טראמפ טוען שהאישומים נגדו הם רדיפה פוליטית, אך הציבור, כך נראה, מעוניין במועמד אחר לנשיאות - מה שמחזק את הנשיא המכהן ביידן.