ניסיון פיגוע בגרמניה: ירי מחוץ לקונסוליה הישראלית במינכן

שר הפנים הגרמני עדכן בהצהרה כי יעד הירי במינכן היה הקונסוליה הישראלית. החשוד שנוטרל - אזרח אוסטרי בן 18. המניע עדיין נבדק, אך כפי הנראה קיים קשר ליום השנה ה-52 לטבח 11 הספורטאים במינכן

זמן צפייה: 04:05

ביום השנה לטבח י"א הספורטאים במינכן - אש נפתחה הבוקר (חמישי) לעבר לעבר הקונסוליה הישראלית בעיר שבגרמניה. היורה תועד עם נשק ארוך ליד מבנה הקונסוליה ויורה. לפי דיווחים, הוא נורה ונוטרל על-ידי כוחות המשטרה המקומיים. ממשרד החוץ נמסר כי הקונסוליה הייתה סגורה היום לרגל טקס לציון 52 שנים לרצח 11 הספורטאים.

שרת הפנים של גרמניה אמרה בהצהרה: "יעד הפיגוע - הקונסוליה הישראלית. החשוד - אזרח אוסטרי בן 18". המניע עדיין נבדק, אך כפי הנראה קיים קשר ליום השנה לטבח. נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר, והשניים גינו במשותף את מתקפת הטרור.

ירי על הקונסוליה הישראלית במינכן
ירי על הקונסוליה הישראלית במינכן | צילום: רויטרס

הקונסוליה סגרה היום את שעריה בשל טקס הזיכרון לטבח 11 הספורטאים הישראלים במינכן, שהתרחש באולימפיאדה ב-1972. המשטרה הגרמנית הודיעה כי כוחות רבים פועלים באזור, בו נמצא גם "מרכז התיעוד הנאצי" - ומסוק הוקפץ לאוויר. שרת הפנים של גרמניה, ננסי פזר, התייחסה לאירוע וטענה כי זוהי "תקרית רצינית". היא הוסיפה כי "הגנה על מתקנים ישראליים נמצאת בחשיבות הגבוהה ביותר".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוחח עם מקבילו הגרמני, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, ובשיחה השניים "הביעו זעזוע ממתקפת הטרור בסמוך לקונסוליה. ביום בו אחינו ואחיותינו במינכן מציינים את זיכרון הנרצחים לפני 52 שנים, מפגע הגיע ושוב ניסה לרצוח חפים מפשע". הוא הוסיף כי הוא מודה לכוחות הביטחון הגרמניים על הטיפול המהיר באירוע - ועל העמידה לצד ישראל במלחמה בטרור.

בתוך כך, משרד החוץ הודיע אמש כי חפץ חשוד הושלך לחצר שגרירות ישראל בוושינגטון, מבלי שנגרם נזק למבנה או לצוות הישראלי. האירוע הועבר לטיפול המשטרה המקומית, בשיתוף צוות האבטחה של השגרירות.