"צופה שנתניהו יביא לתבוסת ישראל": "נאום השיעולים" של נסראללה

מזכ"ל חזבאללה נשא נאום כשהוא נושם בכבדות והתייחס למערכה בין ישראל לחמאס: "ההחלטה להיכנס לעימות בשל הר הבית – היסטורית. ראש הממשלה וההנהגה הקלו בטיפשותם ראש בפלסטינים"

זמן צפייה: 02:41

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (שלישי) נאום מהבונקר שבו נמצא, כשהוא משתעל ונושם בכבדות. בתחילת נאומו התנצל על כך שלא נאם לאחרונה, והסביר שנמנע מכך בשל השיעול הכבד ממנו הוא סובל.

"הסכנה שנשקפה למזרח ירושלים הביאה את הנהגת ההתנגדות בעזה לנקוט בעמדה היסטורית גדולה", אמר נסראללה. "ההחלטה לפתוח בעימות אם ישראל לא תפסיק את תוקפנותה בשייח ג'ראח ונגד המתפללים בהר הבית היא היסטורית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים בגוש השינוי: "הממשלה כמעט סגורה – מחכים לבנט"

התביעה החדשה – וההקלטות שעלולות לסבך את משה חוגג • בלעדי

"רועד מפחד": המובטלים שיישארו ללא דמי אבטלה – ובלי שום הכנסה

מנהיג החיזבאללה, סיד חסן נסראללה מדבר בשידור חי
מנהיג החיזבאללה, סיד חסן נסראללה מדבר בשידור חי | צילום: רויטרס

"הסיבה למערכה זו היא טיפשותם של נתניהו וההנהגה הצבאית של ישראל, בכך שהקלו ראש בפלסטינים ולא העריכו נכון את המצב", הוסיף מזכ"ל חזבאללה. "אני צופה שנתניהו וההנהגה הישראלית ימשיכו בטיפשותם ובכך יביאו לתבוסתה של ישראל".

בהמשך, טען כי "צה"ל חושש ממבצע יבשתי גם בעזה וגם בלבנון", והוסיף ש"ישראל נכשלה בלהשיג תמונת ניצחון. כל הסקרים שם הראו כי רק שליש מהישראלים חושבים שהם ניצחו במערכה". בסוף נאומו, איים על ישראל שמא תעשה "מעשה טיפשי בנוגע ללבנון", והבהיר: "משוואות העימות עדיין קיימות ואנחנו דבקים בהן, אל תטעו בזאת".