רוסיה: החנינה מתעכבת - כי נעמה לא הגישה בקשה רשמית

דובר הקמלין התייחס לחנינה האפשרית לנעמה יששכר, ואמר כי המסמכים הרשמיים טרם הוגשו, ועל כן לא ניתן לטפל בבקשה. זאת לאחר שאתמול נפגשה אמה עם הנשיא פוטין, יחד עם ראש הממשלה נתניהו

זמן צפייה: 02:22

נעמה בדרך הביתה? דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר היום (שישי) כי בקשתה של נעמה יששכר מתעכבת כעת, כיוון שהיא לא הוגשה רשמית. פסקוב אמר כי כל עוד לא יוגשו המסמכים הרשמיים שבה תבקש נעמה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחון אותה - לא ניתן יהיה לדון בבקשה. ברוסיה אמרו גם כי הנציבה לזכויות אדם ברוסיה תהיה מוכנה לסייע לנעמה בהגשת בקשה לחנינה או לשחרור מוקדם.

עורך דינה של נעמה יששכר, ואדים קלובגנט, צפוי לבקר את נעמה בכלא בימים הקרובים ולהציג בפניה את הליך הפרוצדורה שכולל את חתימתה על בקשת החנינה. רק לאחר שידון איתה על הדברים יוחלט אם תחתום על בקשת החנינה שתוגש לנשיא פוטין.

בתוך כך, הערוץ הממשלתי הרוסי RT פרסם בלילה תיעוד מפגישת יפה יששכר, אמה של נעמה, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בסרטון נראית יפה אומרת לנשיא: "אני מבקשת ממך אדוני הנשיא שתחזיר אותה אליי הביתה. אני מתגעגעת אליה מאוד, אני חולמת לחבק אותה. זה כבוד גדול עבורי".

נשיא רוסיה פוטין נפגש עם יפה יששכר, אמה של נעמה
נשיא רוסיה פוטין נפגש עם יפה יששכר, אמה של נעמה | צילום: RT

בתום הפגישה אתמול, שהתקיימה פסגת המנהיגים בירושלים, פוטין נשא ההצרה יחד עם נתניהו ובה אמר: "נפגשתי עם אמה של נעמה וברור שהיא מגיעה ממשפחה טובה, ידועה לי עמדת רה"מ בנושא וכל זה נלקח בחשבון בקבלת ההחלטה. אמרתי ליפה ואגיד שוב - הכול יהיה בסדר, היום נעמה תיפגש עם האחראית על זכויות האדם ברוסיה". יפה יששכר התייחסה בקצרה לנושא לאחר הפגישה ואמרה: "אני אופטימית".

בתום הפגישה נמסר מלשכת רה"מ כי "ההתקדמות המשמעותית התאפשרה בזכות היחסים הקרובים והאישיים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא פוטין. ראש הממשלה שוחח עם הנשיא בנושא כשבע פעמים. יחד עם שיחות ראש המל"ל – השניים שוחחו מול הרוסים כ-20 פעמים בנושא מאז שנעמה נאסרה. זוהי הפגישה ה-14 שמקיימים המנהיגים מאז ספטמבר 2015".

נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה
נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה | צילום: חדשות 13

אמש, בכיר ישראלי, המעורב באופן אישי בפרשה, אמר לחדשות 13 כי נעמה תחזור לישראל מהר מאוד. בשיחה שנערכה בין נתניהו לפוטין, שלחלק ממנה כאמור הצטרפה גם יפה יששכר, לא דובר על תאריך ספציפי. אך ככל הנראה, מדובר בעניין של ימים או שבועות. בשלב זה, הנתיב שמסתמן הוא בקשת חנינה באמצעות נציבת זכויות האדם של ממשלת רוסיה.

מוקדם יותר אתמול פורסמו באתר נציבות זכויות האדם של רוסיה תמונות חדשות של נעמה בכלא הרוסי, כאשר הנציבה טטיאנה מוסקלקובה הגיעה לבקרה. נעמה, שראתה בטלוויזיה את אמה נפגשת עם הנשיא פוטין, אמרה: "כשראיתי את אמא שלי בטלוויזיה עם אנשים כאלה חשובים, התרגשתי".